Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie plakatu, który pomoże przywrócić świadomości Polaków związek Chopina z Warszawą. – Tak naprawdę niewiele osób wie o tym, że Chopin spędził w Warszawie połowę swego życia. Oprócz tego, że zamierzamy na powrót związać go z Warszawą, chcemy też pokazać Fryderyka jako zwykłego chłopca, który uczy się, komponuje, spaceruje po Krakowskim Przedmieściu i przeżywa pierwsze fascynacje. Chcemy, żeby był jak jego dzisiejsi rówieśnicy – mówi Katarzyna Ratajczyk, dyrektor Biura Promocji Miasta.
Dziewiąta edycja konkursu Galerii Plakatu AMS odbywa się pod honorowym patronatem Biura Obchodów Chopin 2010 oraz Teatru Wielkiego Opery Narodowej. Patronem merytorycznym jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Patroni medialni to tygodnik „Media i Marketing Polska”, „Gazeta Wyborcza”, portal Gazeta.pl Warszawa oraz dziennik „Metro”. Partnerem i audytorem konkursu jest KPMG.
Konkurs ma charakter otwarty. Prace można składać do 16 listopada 2009 r., przesyłając je do audytora konkursu. Wyboru laureatów dokona jury w składzie:
Prace oceniane przez jury w finale zostaną zaprezentowane podczas wystawy pokonkursowej, którą będzie można oglądać od 30 listopada do 15 grudnia br. przy Krakowskim Przedmieściu w Warszawie. Zwycięski plakat będzie eksponowany na nośnikach AMS typu citylight w całej Polsce.