Prowokacja AMS-u Akcją Społeczną Roku…
Miesięcznik Media i Marketing uznał przeprowadzoną przez AMS prowokację za Akcję Społeczną Roku. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku przed zabytkowym pałacykiem Lesserów w Warszawie ustawiliśmy billboard, na którym pojawiły się prowokacyjne hasła: „Czy to dobre miejsce dla reklamy?”, „Kogo obchodzi twoje zdanie!” i „Gdzie ma być reklama w mieście?”. Celem akcji było zwrócenie uwagi na problem bałaganu jaki panuje w obszarze reklamy zewnętrznej. Skutkiem akcji było wywołanie debaty nad ładem w miejskiej przestrzeni i sprowokowanie wszystkich zainteresowanych stron: władz, mieszkańców i firm z branży do współpracy przy opracowaniu konkretnych rozwiązań i regulacji prawnych. Kontrowersyjny billboard po kilkumiesięcznej debacie został zdemontowany podczas organizowanej przez AMS konferencji „Bramy Kraju” poświęconej reklamie w mieście.
…a kioski i słupy na Krakowskim Przedmieściu wyróżnione
Kioski i słupy na najbardziej reprezentacyjnej ulicy w Warszawie uznane zostały przez Media i Marketing za najlepszy projekt pilotażowy ubiegłego roku. W uzasadnieniu przyznanego AMS wyróżnienia redakcja podkreśliła, że „meble miejskie AMS ustawione na Krakowskim Przedmieściu pokazują kierunek, w którym powinny pójść nowoczesne nośniki reklamy zewnętrznej. Łączą w sobie funkcje estetyczne, użytkowe i reklamowe”. – Będziemy rozwijali meble miejskie, bo to według nas przyszłość reklamy zewnętrznej w Polsce. Widzimy coraz większe uznanie dla takich rozwiązań w oczach reklamodawców, ale przede wszystkim władz miast – podkreślił Marek Kuzaka, wiceprezes AMS.