AMS zrealizował kampanię dla marki Deichmann na nośnikach Digital Indoor w galeriach handlowych. Do jej planowania wykorzystano dane demograficzne i profile behawioralne – dane o zachowaniu klientów galerii – oraz po raz pierwszy wskaźnik Affinity. Dzięki temu layouty kampanii zostały dopasowane do nadreprezentacji grupy celowej. Za strategiczne planowanie i zakup mediów kampanii odpowiedzialna jest agencja mediowa Starcom, należąca do Publicis Groupe.
W kampanii marki Deichmann można było zobaczyć layouty skierowane do trzech grup celowych: młodych kobiet, kobiet starszych i rodziców. Wyświetlanie reklam na nośnikach Digital Indoor AMS odbywało się według scenariuszy emisji stworzonych na podstawie danych mobilnych Proxi.cloud oraz z analizy badań sztucznej inteligencji wykonanej przez firmę badawczą Cities AI. Zmiana layoutów odbywała się na podstawie liczby osób spełniających kryteria behawioralne i demograficzne w galeriach handlowych, a plan kampanii uwzględniał informacje o dotarciu Digital Indoor AMS do poszczególnych grup celowych.
– Dzięki szeroko prowadzonym przez nas badaniom mamy wiedzę o grupach, które w każdej godzinie mają kontakt z nośnikami Digital Indoor. Do planowania kampanii dla naszych klientów, tak jak w przypadku działań dla marki Deichmann, możemy wykorzystać godzinowe rozkłady ruchu poszczególnych grup demograficznych, a także profile behawioralne – mówi Radosław Gołąb, Dyrektor ds. rozwoju oferty Digital w AMS. – Jest to pierwsza kampania, w której wykorzystujemy Affinity Index do planowania emisji w Digital Out-of-Home. Na tę chwilę traktujemy ją jako eksperyment, ale mogę dodać, że z wyników jesteśmy bardzo zadowoleni. W przyszłości zamierzamy wykorzystywać dane, którymi dysponujemy, na szeroką skalę – dodaje.
Affinity Index umożliwia dokładne określenie i dopasowanie grupy docelowej, dzięki czemu możliwe jest tworzenie bardziej skutecznych kampanii reklamowych. W efekcie uzyskujemy większą liczbę konwersji przy tym samym budżecie reklamowym. Posługiwanie się wskaźnikiem Affinity index pozwala optymalizować budżet kampanii digitalowej, a elastyczność tego medium zapewnia klientom pełną kontrolę nad planowaniem i zarządzaniem realizacją działań reklamowych.
– Kampanię przeprowadziliśmy w wybranych centrach handlowych ze sklepami Deichmann. Wykorzystując elastyczność i potencjał DOOH, przygotowaliśmy różne scenariusze emisji, kierując zróżnicowane komunikaty w zależności od nadreprezentacji poszczególnych grup celowych. Zależało nam na dotarciu do Klientów marki z odpowiednim komunikatem w momencie podejmowania decyzji zakupowych – mówi Patrycja Lewandowska, Senior Communications Manager z agencji Starcom.
AMS jako lider reklamy OOH, wykorzystując nowe technologie, wprowadza do swojej oferty przełomowe rozwiązania dla polskiej branży reklamy zewnętrznej. Rok temu firma wdrożyła zupełnie nowy standard pomiaru ruchu wokół nośników indoorowych w galeriach handlowych, oparty na setkach tysięcy zdjęć analizowanych przez sztuczną inteligencję. Po sukcesie tego pilotażowego wdrożenia, AMS na początku 2023 r. rozszerzył program badań i przeprowadził pomiary w kolejnych galeriach handlowych, wykorzystując innowacyjne rozwiązania autorstwa CitiesAI.
Od 2022 roku AMS oferuje swoim klientom możliwość rozliczeń kampanii digitalowych w wygodnym modelu CPM DOOH, w którym klient podobnie – jak w internecie – płaci tylko za realne wyświetlenia. Dodatkowo umożliwia wykorzystanie retargetingu w synergii działań online z ofertą Digital OOH AMS, a także zakup programatyczny w dwóch modelach – private deal i automated guaranteed.
AMS oferuje dotarcie do mobilnych odbiorców za pośrednictwem wszystkich kanałów Digital OOH – outdooru (cyfrowe Citylighty i Cityscreeny), indooru (galerie handlowe, bankomaty) i Video OOH (Traffic TV i Move TV). Według metodologii Gemiusa mierzony wskaźnikiem OTS miesięczny zasięg DOOH AMS wyniósł według testowej analizy 72,6 procent populacji Polski 7-75.