Kampanie na nośnikach Digital Indoor AMS w galeriach i centrach handlowych znacząco wpływają na wzrost intencji zakupowych – wynika z najnowszych badań dla marki Trefl. Kampanię gry „Po prostu” zobaczyło 68% badanych, zwiększając deklarację zakupową o 25%.
Trefl promował dostępne w Empikach planszówki „Po prostu” przez miesiąc. Najpierw w telewizji i internecie, później kampania przeniosła się na nośniki Digital Indoor, obejmując 44 galerie handlowe i docierając do 3,2 miliona osób. Z przeprowadzonych badań wynika, że aż 68 proc. odwiedzających galerie widziało nośniki na których emitowana była reklama, a co trzecia osoba zwróciła również uwagę na reklamę gry marki Trefl. Ponadto aż 71 proc. respondentów uznało ją za atrakcyjną.
Finalnie badania wykazały, że aż o 25 proc. wzrosła chęć zakupu reklamowanego produktu po emisji kampanii w sieci Digital Indoor w porównaniu do badania sprzed emisji reklamy.
– Zawsze najważniejsze są cele kampanii postawione przez reklamodawcę. Tym bardziej cieszy, kiedy osiągane są z tak imponującymi rezultatami, jak w przypadku marki Trefl – mówi Tomasz Muraszko, Head of Product Marketing w AMS. – Badania kolejny raz potwierdziły, jak skutecznym punktem styku na mapie miejskich podróży są galerie i centra handlowe – dodaje.
– Digital OOH to doskonałe narzędzie do reklamy produktów w miejscu ich sprzedaży. Dzięki zautomatyzowanemu procesowi mogliśmy szybko zaplanować oraz kupić kampanię. To duże ułatwienie z punktu widzenia domu mediowego – zaznacza Piotr Boguta, Senior Communication Planner z Value Media. – Kampania przyniosła oczekiwane rezultaty także dzięki „grze do jednej bramki” wszystkich firm biorących w nich udział – od domu mediowego po naszych specjalistów z Sales Tube oraz agencji LABCON która przygotowała dopasowaną do nośnika animację. Podziękowania należą się także dostawcy AMS który od początku do końca wspierał nasz zespół w procesie zakupu i optymalizacji kampanii oraz Klientowi – marce Trefl, który monitorował dystrybucję – dodaje.
AMS oferuje swoim klientom działania promocyjne w 71 centrach handlowych w Polsce, zlokalizowanych w 22 największych aglomeracjach i miastach, które zamieszkuje około 50% populacji Polski.
Digital Indoor AMS to ważny reklamowy punkt styku marki z konsumentem – ostatni moment na ścieżce zakupowej przed dokonaniem transakcji – i jednocześnie ogniwo w całym ekosystemie reklamy Out-of-Home. Dzięki tym możliwościom reklama OOH prowadzi konsumenta prosto do zakupu przez wszystkie etapy komunikacji – od inspiracji w przestrzeni miejskiej, poprzez rozbudzenie pragnienia, opowiedzenia historii przez markę w szerszej perspektywie na przykład w formie spotów video już w galerii handlowej na Digital Indoor AMS, aż do konwersji sprzedażowej.
Wcześniej skuteczność reklamy w galeriach i centrach handlowych potwierdziły wyniki badań dla marek: Motorola i Wawel.
AMS oferuje dotarcie do mobilnych odbiorców za pośrednictwem wszystkich kanałów Digital OOH – outdooru (cyfrowe Citylighty i Cityscreeny), indooru (galerie handlowe, bankomaty) i Video OOH (Traffic TV i Move TV). Według metodologii Gemiusa mierzony wskaźnikiem OTS miesięczny zasięg DOOH AMS wyniósł według testowej analizy 72,6 procent populacji Polski 7-75.
Badanie zauważalności kampanii gier Trefla przeprowadzono w jej trakcie (1—8 kwietnia 2023 r.), w ramach Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna. Pre-testu dokonano na przełomie marca i kwietnia, a post-test w dniach 10—14 kwietnia 2023 r.). Grupę celową stanowili odwiedzający galerie w wieku 16+, a sieć obiektów handlowych objęła Białystok, Bydgoszcz, Górnośląski Okręg Przemysłowy, Kraków, Łódź, Poznań, Szczecin, Trójmiasto, Warszawę, Wrocław i Zieloną Górę.
Więcej informacji o badaniu: https://ams.com.pl/blog/digital-indoor-jako-sposob-na-zwiekszenie-intencji-zakupowych