Kampania reklamowa marki Oceanic „Technologia wieku” została wyemitowana w 50 centrach handlowych w oparciu o wskaźnik Affinity Index. Oznacza to, że w kampanii wzięły udział te galerie i centra handlowe należące do systemu Digital Indoor AMS, w których w danym czasie udział kobiet robiących zakupy był największy.
Affinity Index w kampanii został wyliczony z wykorzystaniem modelu opartego na wynikach pomiarów firmy badawczej CitiesAI stosującej algorytmy sztucznej inteligencji do określania płci osób przebywających w okolicy nośników indoorowych. Dodatkowym kryterium doboru galerii do kampanii był fakt występowania w nich sklepów sieci Rossmann z ofertą „Technologia Wieku” marki Oceanic.
– Zapewniamy naszym klientom pełną kontrolę nad planowaniem i zarządzaniem kampaniami digitalowymi, wykorzystując elastyczność tego medium. Optymalizacja budżetu reklamowego przy użyciu Affinity Index staje się prostsza i bardziej efektywna – mówi Radosław Gołąb, dyrektor ds. rozwoju oferty Digital w AMS. – W przypadku kampanii dla marki Oceanic, dzięki nałożeniu na siebie dwóch rodzajów targetowań mogliśmy dotrzeć do grupy docelowej klienta w odpowiednim miejscu i czasie – tuż przed podjęciem decyzji zakupowej – dodaje.
Affinity Index umożliwia dokładne określenie i dopasowanie galerii i centrów handlowych do grupy docelowej, dzięki czemu możliwe jest tworzenie bardziej skutecznych kampanii reklamowych.
– Zależało nam na dotarciu do naszych Klientek w miejscach, gdzie mogą od razu po zobaczeniu reklamy dokonać zakupu naszych produktów. Kampanie przeprowadziliśmy w 50 centrach handlowych, które odwiedza większy procent kobiet – mówi Maja Kołodziejczyk Head of Communication w Oceanic.
AMS wskaźnik Affinity Index pilotażowo wprowadził na początku bieżącego roku w kampanii dla marki Deichmann. Po udanych testach rozwiązanie wprowadzono do regularnej oferty.
AMS oferuje swoim klientom działania promocyjne w 71 centrach handlowych w Polsce, zlokalizowanych w 22 największych aglomeracjach i miastach, które zamieszkuje około 50% populacji Polski.
Digital Indoor AMS to ważny reklamowy punkt styku marki z konsumentem – ostatni moment na ścieżce zakupowej przed dokonaniem transakcji – i jednocześnie ogniwo w całym ekosystemie reklamy Out-of-Home. Dzięki tym możliwościom reklama OOH prowadzi konsumenta prosto do zakupu przez wszystkie etapy komunikacji – od inspiracji w przestrzeni miejskiej, poprzez rozbudzenie pragnienia, opowiedzenia historii przez markę w szerszej perspektywie na przykład w formie spotów video już w galerii handlowej na Digital Indoor AMS, aż do konwersji sprzedażowej.
AMS oferuje dotarcie do mobilnych odbiorców za pośrednictwem wszystkich kanałów Digital OOH – outdooru (cyfrowe Citylighty i Cityscreeny), indooru (galerie handlowe, bankomaty) i Video OOH (Traffic TV i Move TV). Według metodologii Gemiusa mierzony wskaźnikiem OTS miesięczny zasięg DOOH AMS wyniósł według testowej analizy 72,6 procent populacji Polski 7-75.