AMS wprowadza zakup programatyczny Digital OOH w modelu private deal i rozpoczyna współpracę z grupą Mediabrands i należącymi do niej agencjami mediowymi: Initiative i UM. Agencje promują swoich Klientów, wykorzystując otwarty dostęp do systemu zakupu i emisji DOOH z możliwością samodzielnej obsługi kampanii z gwarancją cen wszystkich formatów.
Grupa Mediabrands wybrała długoterminową współpracę w modelu programatycznym private deal i otrzymała dostęp do autorskich narzędzi AMS oraz inventory Digital Out-of-Home, które pozwalają na samodzielne planowanie działań reklamowych. Zyskała tym samym możliwość tworzenia ultraelastycznych kampanii o dowolnej długości przy zachowaniu zakupu minimum 1 CPM DOOH z rozliczeniem – tak jak w internecie – wyłącznie za realne wyświetlenia.
– Wykorzystujemy elastyczne możliwości reklamy Digital OOH AMS, by szybko wzmocnić działania reklamowe marki ze startem w dowolnym momencie i zmianą emisji w odpowiednim czasie kampanii. Dodatkowym atutem jest wykorzystanie dynamicznych kreacji i spotów video, których emisję umożliwia sieć Digital Indoor AMS – mówi Eryk Sapkowski, Addressable Marketing Manager odpowiedzialny za wdrożenie nowego rozwiązania w Mediabrands i realizację pierwszych szerokozasięgowych kampanii DOOH w modelu programmatic w Polsce.
AMS umożliwia obecnie zakup programatyczny w dwóch modelach – private deal i automated guaranteed. Klient kupuje określoną liczbę wyświetleń, a nie sztywno zdefiniowaną obecność w pętli reklamowej, co jest odwzorowaniem rozliczeń, jakie znamy z kampanii online. Cały proces zakupu jest skrócony i odbywa się przy użyciu specjalnie do tego przygotowanych, zautomatyzowanych narzędzi online, bez konieczności sprawdzania dostępności formatów u opiekuna kampanii po stronie dostawcy mediów.
AMS oferuje dotarcie do mobilnych odbiorców za pośrednictwem wszystkich kanałów Digital OOH – outdooru (cyfrowe Citylighty i Cityscreeny), indooru (galerie handlowe, bankomaty) i Video OOH (Traffic TV i Move TV). Według metodologii Gemiusa mierzony wskaźnikiem OTS miesięczny zasięg DOOH AMS wyniósł według testowej analizy 72,6 procent populacji Polski 7-75.