Sandra Różycka wygrała 24. edycję Galerii Plakatu AMS pod hasłem “Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?”. Jury ponadto wyróżniło w konkursie 5 prac – dwie autorstwa Rozalii Michalskiej oraz prace Magdaleny Wosik, Natalii Leśniak oraz Anny Czochary. Dodatkowo, nagrodę specjalną, ufundowaną przez Grupę Żabka, partnera głównego konkursu, zdobyła Katarzyna Panek. Partner wspierający tej edycji – miasto stołeczne Warszawa nagrodził plakat Katarzyny Czapskiej.
Zadaniem uczestników konkursu było zaprojektowanie plakatu, dającego odpowiedź na pytanie, jak żyć odpowiedzialnie i zarazem wygodnie.
– Zwycięska praca autorstwa Sandry Różyckiej to jeden z niewielu plakatów, który żyje bez typografii. Jest to ilustracja narysowana z niezwykłą swobodą, ze świadomością ważności elementów kompozycji oraz wszystkiego, co buduje przestrzeń miejską. To bardzo pozytywny, ciepły i radosny plakat – mówi Maciej Buszewicz artysta grafik, profesor ASP w Warszawie, przewodniczący jury.
Jury równorzędne wyróżnienia przyznało Rozalii Michalskiej (za dwie prace), Magdalenie Wosik, Natalii Leśniak oraz Annie Czocharze.
Grupa Żabka przyznała swoją nagrodę specjalną Katarzynie Panek oraz wyróżniła dodatkowo – Annę Czocharę oraz pracę współautorstwa Agaty Gołębiewskiej i Natalii Majchrzak.
– Cieszy mnie to, że tak wiele artystek i artystów podjęło się wymagającego tematu w tegorocznej edycji – „Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?” i zinterpretowało go w unikatowy sposób. Prace poruszyły wiele istotnych tematów związanych ze zrównoważonym rozwojem, odpowiedzialnością za otoczenie, czy zaangażowaniem społecznym. Wybór prac zarówno w konkursie głównym, jak i wyłonienie nagród specjalnych spośród prawie 900 nadesłanych zgłoszeń było niełatwym zadaniem. Przekonaliśmy się, że artyści ciągle myślą kreatywnie i stosują różnorodne formy ekspresji. Tym samym debatę o temacie konkursu i samą wystawę organizatorzy przenoszą do największej galerii plakatu w kraju – do polskich miast – mówi Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG w Grupie Żabka.
Swoją nagrodę przyznał również partner wspierający konkursu – Urząd Miasta Stołecznego Warszawy – za plakat najcelniej promujący ideę wolontariatu, jako najbardziej bezpośredniej formy troski o relacje społeczne i otoczenie. Nagrodę otrzymała Katarzyna Czapska, a wyróżnienia: Julia Grochowalska (za dwie prace), Julia Klinger, Karolina Lubaszko i Borys Szembek.
Jury 24. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS:
Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu sprawował audytor konkursu EY Polska. Partnerem głównym tej edycji Galerii Plakatu AMS jest Grupa Żabka, partnerem wspierającym m.st Warszawa, partnerem merytorycznym – Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Dodatkowo, partnerem projektu zostało Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a patronami medialnymi – Gazeta.pl, NowyMarketing.pl i „Vogue”.