1 lipca 2023 r. cennik AMS zostanie zaktualizowany o model rozliczenia kampanii CPM DOOH dla nośników Digital Citylight. Do tej pory klienci korzystali z tej możliwości na nośnikach Digital Cityscreen i Digital Indoor. Dodatkowo, dzięki pakietowi nowoczesnych narzędzi planowania kampanii będzie można dostosować layouty do zewnętrznych warunków definiujących moment emisji reklamy, wykorzystując tzw. triggery zmiany.
Model rozliczenia CPM DOOH (cost per mille) znany był dotąd z reklam internetowych. AMS zastosował go po raz pierwszy w odniesieniu do rynku reklamy OOH w 2021 roku. Walutą rozliczeń, analogicznie jak w mediach online, są wyłącznie realne wyświetlenia. Umożliwia to klientom elastyczne planowanie kampanii pod względem okresu i emisji reklam, a potem jej efektywną realizację.
Kolejnym elementem zwiększającym elastyczność oferty są triggery zmiany. Trigger, inaczej wyzwalacz, to sygnał wpływający na zmianę ustawień prowadzonej kampanii reklamowej. Bezpośrednio przed emisją reklamy system sprawdza warunki i wybiera odpowiedni jej wygląd. To pozwala na automatyzację i lepsze dopasowanie komunikatu do bieżącej sytuacji. Treści reklam mogą się różnić, dostosowując się między innymi do pogody czy temperatury powietrza w danej chwili i miejscu.
– Stosujemy triggery – bardziej zaawansowane modele emisji oparte o dane i dopasowanie live, bo chcemy zaplanować OOH w bardzo ukierunkowany sposób, aby dotrzeć do klientów dokładnie we właściwym miejscu i czasie – mówi Tomasz Muraszko, Head of Product Marketing z AMS. – Pozwoli to na emisję reklamy dopasowanej do warunków i chwili oraz w jeszcze bardziej elastyczny sposób definiuje na nowo Digital Out-of-Home, zwiększając szybkość reakcji i adaptację na zmiany. Dodatkowo, dzięki wygodnemu modelowi rozliczenia CPM DOOH klient płaci tylko za realne wyświetlenia – dodaje.
Od 2022 roku AMS oferuje swoim klientom możliwość rozliczeń kampanii digitalowych w modelu CPM DOOH, w którym klient podobnie – jak w internecie – płaci tylko za realne wyświetlenia. Dodatkowo umożliwia wykorzystanie retargetingu w synergii działań online z ofertą Digital OOH AMS, a także zakup programatyczny w dwóch modelach – private deal i automated guaranteed.
AMS oferuje dotarcie do mobilnych odbiorców za pośrednictwem wszystkich kanałów Digital OOH – outdooru (cyfrowe Citylighty i Cityscreeny), indooru (galerie handlowe, bankomaty) i Video OOH (Traffic TV i Move TV). Według metodologii Gemiusa mierzony wskaźnikiem OTS miesięczny zasięg DOOH AMS wyniósł według testowej analizy 72,6 procent populacji Polski 7-75.