WYZWANIE
Marki poszukują skutecznych rozwiązań, które pozwalają wyróżnić się z przekazem na tle konkurencji. W jaki sposób tego dokonać, gdy mamy do czynienia z ogromem różnorodnych przekazów, a ich efektywność nie zawsze jest zadowalająca. Innymi słowy, marki nieustannie poszukują na zatłoczonym rynku przekazów reklamowych takich rozwiązań, które optymalnie wykorzystają dostępny budżet.
PUNKT WYJŚCIA
AMS jest liderem na rynku nowoczesnych nośników cyfrowych w centrach handlowych, które obecne są w większości aglomeracji miejskich Polski. Znając współczesne wyzwania reklamodawców — znalezienie rozwiązań komunikacyjnych, które będą efektywne i zarazem spójne z wartościami marki — postanowiliśmy sprawdzić skuteczność nośników Digital Indoor, przy okazji kampanii prowadzonej dla marki Wawel.
Kampania obejmowała emisję reklam na nośnikach AMS Digital Indoor w dwóch krakowskich lokalizacjach — atrakcyjnych pod względem trafiku i widoczności — w Bonarka City Center i Galerii Bronowice.
DZIAŁANIA
W pierwszym kroku, w miesiącu poprzedzającym emisję reklam, przeprowadziliśmy pre-test w obu galeriach, wśród klientów 15+. Zebrane dane pozwalają konfrontować wyniki analogicznych ankiet po przeprowadzeniu kampanii. Różnice wyników wskazują zaś stopień skuteczności kampanii reklamowej.
Emisja reklam marki Wawel przypadła na czerwiec 2021 roku, a w kolejnym miesiącu przeprowadzono post-test dotyczący rozpoznawalności nośników i emitowanych na nich kreacji reklamowych.
WYNIKI
Z analizy zebranych danych w obu seriach testów, wynika, że:
- 89 proc. zauważa nośniki AMS Digital Outdoor;
- 51 proc. widziało reklamę Wawel emitowaną na nośnikach AMS;
- spontaniczna świadomość kampanii marki Wawel okazała się o 250 proc. wyższa w porównaniu do średniej wartości konkurencyjnych marek wskazanych w obu testach.;
- kampania zwiększyła wspomaganą rozpoznawalność kampanii marki Wawel aż o 88 proc.
WNIOSKI
Kampania reklamowa, która:
• prowadzona jest na nowoczesnych, multimedialnych nośnikach w atrakcyjnych lokalizacjach,
• wykorzystująca chwytliwą kreację adekwatną do miejsca emisji i grupy docelowej oraz możliwej do emisji dzięki dostępności innowacyjnych nośników cyfrowych, dowiodła swojej skuteczności.
Dlaczego? Emisja reklamy wygenerowała najwyższą spontaniczną rozpoznawalność kampanii marki. Kampania okazała się skuteczniejsza o 250 proc. w porównaniu do średniej wartości konkurencyjnych marek wskazanej w obu testach. (Pytani odpowiadali na pytanie: Reklamę jakiej marki widział(a) Pan(i) na cyfrowym nośniku reklamowym?)
W porównaniu do średniej uzyskanej dla spontanicznie wymienianych znanych marek, Wawel osiągnął rozpoznawalność kampanii o 62 proc. wyższą. Co więcej, różnica dotyczy największych na rynku polskim marek telekomunikacyjnych, które reklamują się w mediach przez cały rok. W przypadku rozpoznawalności wspomaganej* — kampania w odniesieniu do marki Wawel, zwiększyła ją o 88 proc. (z 10 w pre-teście do 19 proc. w post-teście).
(* — badanym zadano pytanie: Czy widział(a) Pan(i) na cyfrowym nośniku reklamowym reklamę marki z listy poniżej?)
PODSUMOWANIE
Nośniki cyfrowe — AMS Digital Indoor — okazały się skutecznym kanałem dotarcia do obiorców marki, zwiększając rozpoznawalność kampanii o kilkadziesiąt procent. Co więcej, badania potwierdziły atrakcyjność tych nośników. Digital Indoor to multimedialny kanał komunikacyjny o wystandaryzowanym formacie 65 cali, zlokalizowany w centrach handlowych. Obecnie oferta firmy obejmuje już 37 obiektów w największych aglomeracjach całej Polski.