Na nośnikach typu citylight, będzie pokazywana praca Jerzego Skakuna (nagroda główna) oraz praca Anny Kmity (Nagroda Specjalna Izby Wydawców Prasy). W kampanii weźmie udział 1000 powierzchni typu citylight. Początkowo planowano wykorzystanie nośników w największych miastach Polski, jednak z powodu dużego zainteresowania prasy regionalnej, zdecydowano o rozszerzeniu kampanii na wszystkie miasta wojewódzkie. Ekspozycji na nośnikach reklamy zewnętrznej towarzyszyć będzie kampania w prasie, do której zgłosiło się 67 tytułów, w tym 30 dzienników.
Są to:
Auto+, Cukiernictwo i Piekarstwo, Czas Na Relaks, Cztery Kąty, Dom & Wnętrze, Dziennik Bałtycki, Dziennik Łódzki, Dziennik Wschodni, Dziennik Zachodni, Dzień Dobry, Echo Dnia, Express Ilustrowany, Forum, Gazeta Krakowska, Gazeta Lubuska, Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski, Gazeta Pomorska, Gazeta Poznańska, Gazeta Współczesna, Gazeta Wyborcza, Głos Koszaliński / Głos Słupski, Głos Pomorza, Głos Szczeciński, Głos Wielkopolski, Handel, Kuchnia, Kurier Poranny, Kurier Szczeciński, Kwietnik, Lekarz, Ładny Dom, Mamo To Ja, Mazowieckie To i Owo, Metro, Metropol, Mięso i Wędliny, Nowa Trybuna Opolska, Ogólnopolski Przegląd Medyczny, Ogrody, Ozon, Pałuki, Poligrafika, Polityka, Poradnik Domowy, Przegląd, Przekrój, Przyjaciółka, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, Słowo Ludu, Słowo Polskie Gazeta Wrocławska, Sukcesy i Porażki, Super Express, Tele Tydzień, To &Owo, Trybuna, Twoje Dziecko, Tygodnik Nowodworski, Tygodnik Pułtuski, Uroda, Vita, Viva, Wprost, Z Życia Wzięte, Zwierciadło, Życie na Gorąco, Życie Warszawy.
Współorganizatorem 3. edycji konkursu jest Izba Wydawców Prasy. Tematem tej edycji był problem stosunkowo niewielkiego poziomu czytelnictwa prasy w Polsce. Przed uczestnikami postawiono zadanie przekonania do częstszego sięgania po gazety codzienne i periodyki, które są istotnym źródłem wiedzy o współczesnym świecie. Sama kampania ma na celu rozbudzenie potrzeb czytelniczych u jak najszerszej grupy odbiorców. Kampania i użyte w niej plakaty nie promują konkretnych tytułów prasowych.
Jak przy każdej realizowanej przez nas akcji społecznej, mamy nadzieję, że uda się wykorzystać siłę reklamy zewnętrznej do promowania pozytywnych postaw. Okazuje się, że czytamy mało, a cierpi na tym jakość życia publicznego. Nagrodzone w naszym konkursie plakaty są wymowne, liczymy więc na to, że będą skutecznie nakłaniać do sięgnięcia po dzienniki i czasopisma.” – mówi Piotr Parnowski, prezes AMS.