Prowokacyjne hasło kampanii „Nie gardź zasiłkiem pogrzebowym. Pal dalej” pojawiło się na billboardach, citylightach i backlightach oraz na autobusach w Łodzi, Poznaniu, Trójmieście i Wrocławiu. Od września będzie widoczne także w Warszawie.
AMS od 15 lat udostępnia swoje nośniki dla kampanii społecznych – są to dziesiątki akcji rocznie. Ostatnio AMS promował m. in. warszawskie rodzinne domy dziecka, letnią akcję honorowego krwiodawstwa, ekologiczną akcję „Zanosi się na wysypisko”, kampanię „Stop przemocy domowej”.
„Siłę reklamy zewnętrznej chcemy wykorzystywać do promowania wartościowych postaw społecznych i zwracania uwagi na problemy społeczne. W tej niekomercyjnej kampanii mamy znakomity przykład współdziałania firm z branży reklamowej i medialnej dla wspólnego celu – przeciwdziałania nikotynizmowi, który jest jednym z najpoważniejszych problemów zdrowotnych w Polsce” – mówi Ewa Cander, specjalista ds. PR z AMS.
Agencja TBWA również posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu kampanii społecznych, za które uhonorowana została tytułem Dobroczyńca Roku 2004. W ubiegłym roku z okazji Światowego Dnia Rzucania Palenia, agencja przygotowała cztery plakaty w ramach współpracy z Fundacją Promocji Zdrowia oraz przeprowadziła badanie na najskuteczniejszy plakat zniechęcający do palenia.
Z doświadczenia wiemy, że prowokacyjne kampanie najskuteczniej oddziałują na społeczeństwo. Mamy nadzieję, że i tym razem uda się nam wzbudzić społeczną debatę wokół problemu uzależnienia od nikotyny i jego skutków” – przyznaje Malina Wieczorek, Non Profit & Art Promotion Director, TBWATelescope. „Kampania składa się z kilku ingredientów: troszkę straszenia, troszkę zawstydzenia, nieco szyderstwa i bezpośredniości, by każdy wziął do siebie, dużo przewrotnego humoru, by wsiąknęło głęboko” – dodaje Bartek Bartoszek, Dyrektor Kreatywny TBWAWarszawa.