10 maja 2007 roku podczas uroczystej gali Festiwalu Plakatu Reklamowego w Collegium Maius w Krakowie odbyło się ogłoszenie wyników drugiej edycji konkursu Bramy Kraju, zorganizowanego przez firmę AMS. Nagrody wręczyli Piotr Parnowski, prezes AMS oraz Mike Rawlinson, designer, współautor projektu Bristol Legible City z Agencji City ID z Bristolu. Wybrane prace będzie można oglądać na wystawie towarzyszącej festiwalowi w Urzędzie Miasta Krakowa do końca maja.
Spośród nadesłanych prac Jury – w którego składzie znaleźli się wybitni architekci, urbaniści oraz specjaliści marketingu – wybrało zwycięzców według kategorii:
W kategorii „Najlepsza Realizacja SIM” nagrodę – kampanię reklamową na nośnikach AMS o wartości 150 000 zł przyznano Miastu Stołecznemu Warszawa. Jury doceniło pionierskie w Polsce kompleksowe opracowanie Systemu Informacji Miejskiej i uznało, że ten czytelny, wyrazisty projekt oparty na wszechstronnej analizie struktury miasta wyznacza standardy porządkowania przestrzeni miejskiej. Zdaniem jury na szczególną uwagę zasługuje projektowane rozwiązanie dotyczące płatnej informacji komercyjnej.
W kategorii „Najlepsza Realizacja SIM” przyznano także nagrodę dodatkową dla miasta Gdańska. Jury uznało, że gdański SIM to projekt spójny, doskonale wkomponowany w obraz miasta, trójjęzyczny – uwzględniający wielokulturowość Gdańska. Do realizacji projektu użyte zostały materiały, forma i kolorystyka nawiązujące do architektury miasta. Nagrodą będzie kampania reklamowa na nośnikach AMS o wartości 120 000 zł.
W kategorii „Najlepsza Koncepcja SIM” nagrodę przyznano projektowi SIM dla miasta Opoczno. Nagrody: 20 000 zł na realizację projektu otrzymało miasto Opoczno, zaś 5 000 zł autorka: Wioletta Sroka. Jury doceniło wykorzystanie w systemie identyfikacji wizualnej motywów, kolorystyki oraz kultury regionalnej charakterystycznej dla tego miejsca. Jury uznało, że kryteria informacji komercyjnej spełniają w nadesłanym projekcie znaki typu hotele, stadniny.
W kategorii „Najlepsza Koncepcja SIM” przyznano także wyróżnienie dla projektu systemu informacji turystycznej Podkowy Leśnej: 5 000 zł na realizację projektu dla miasta Podkowa Leśna oraz 2 000 zł dla Joanny Burakowskiej, autorki pracy. Jury doceniło profesjonalne przygotowanie projektu uwzględniające charakter miejsca.
W kategorii „Najlepsze wykorzystanie USP w promocji” nagrodzono miasto Kórnik. Nagrodą jest opracowanie i druk plakatu promującego zwycięską gminę z wykorzystaniem nagrodzonego USP (unique selling proposition – unikalna cecha, wyróżnik miasta). Jury uznało, że to unikatowa w skali kraju koncepcja pokazująca proces dochodzenia do USP niedużej miejscowości.
– W tej edycji konkursu staraliśmy się zwrócić uwagę na systemy informacji miejskiej, ich rolę i formę zewnętrzną. Przestrzeń opisana i uporządkowana staje się przestrzenią przyjazną i przystępną. System zawierający nie tylko tablice kierunkowe i adresowe, ale i informacje o patronach ulic, miejscach ważnych dla historii miasta, pełni też rolę informacji turystycznej, a także elementu integrującego społeczność mieszkańców. Naszym celem jest, by miasta i regiony zdawały sobie sprawę z potrzeby myślenia o profesjonalnym marketingu, uwzględniania go w strategii i zaczną takie profesjonalne rozwiązania wdrażać. Chcemy też jeszcze aktywniej włączyć się w proces przebudowy wizerunku polskich miast, aby wyglądały nowocześnie i aby ich mieszkańcy i goście dobrze się czuli w przestrzeni publicznej. Jest to szczególnie ważne przed zbliżającymi się mistrzostwami Euro 2012 – powiedział Marek Kuzaka Wiceprezes Zarządu AMS.