W tym roku po raz pierwszy w naszym kraju ruszył projekt Business Superbrands, którego celem jest wyłonienie najsilniejszych i najbardziej rozpoznawalnych marek kategorii B2B, obecnych na polskim rynku. W gronie około 80 tegorocznych laureatów znalazł się AMS.
Projekt, pierwszy tego typu w Polsce, organizowany jest na zlecenie międzynarodowej organizacji The Superbrands Ltd., promującej ideę brandingu w 70 krajach świata. Proces selekcji do polskiej edycji Business Superbrands, podobnie jak w innych krajach świata, rozpoczął się od stworzenia listy ok. 5000 marek, z których, na podstawie niezależnych badań rynku oraz danych finansowych, wybrano ok. 1000. Ich lista została przekazana grupie kilkudziesięciu polskich ekspertów – znanych praktyków biznesu – szefów i właścicieli firm, a także przedstawicieli mediów związanych z tematyką gospodarczą i biznesową. Tak dobrana kapituła specjalistów – Rada Marek – ocenia marki w skali od 1-20, bazując na swojej subiektywnej opinii na temat siły marketingowej poszczególnych brandów. Marki z najwyższą ilością punktów zostały nagrodzone tytułem Business Superbrand.
SKŁAD RADY MAREK BUSINESS SUPERBRANDS 2007
Dorota Goliszewska – Redaktor Naczelna, Manager Magazin – Przewodnicząca Rady Marek
Aleksander Drzewiecki – Prezes, House of Skills
Andrzej Jacaszek – Wydawca i Dyrektor Zarządzający, Harard Business Review
Ewa Małyszko – Prezes, SEB TFI S.A.
Grzegorz Kiszluk – Redaktor Naczelny, Brief
Henryk Orfinger – Przewodniczacy Rady Nadzorczej, Laboratorium Kosmetyczne dr Irena Eris
Jarosław Sroka – Redaktor Naczelny, Gazeta Prawna
Krzysztof Bień – Zastępca Redaktora Naczelnego, Gazeta Prawna
Krzysztof Chechłacz – Wiceprezes, Euler Hermes
Krzysztof Nowakowski – Prezes polskiego oddziału, Korn/Ferry
Krzysztof Telega – Dyrektor Zarządzający, Pion Bankowości Korporacyjnej PKO BP
Marcin Kaszuba – Senior Manager, Ernst & Young
Marta Kowalska-Marrodán – Prezes polskiego oddziału, Egon Zehnder
Piotr Lemberg – Zastępca Kierownika działu Gospodarka, „Dziennik”
Piotr Wielgomas – Prezes, Bigram
Tomasz Magda – Partner, Amrop Int.
Tomasz Sielicki – Przewodniczący Rady Nadzorczej, Sygnity
Wiesława Ewa Plucińska – Prezes, EVIP
Superbrands to niezależna organizacja, która działa od 12 lat, obecnie już w ponad 70 krajach świata. Jej zadaniem jest promowanie i nagradzanie silnych marek na poszczególnych rynkach. Organizacja rozpowszechnia ideę „brandingu” poprzez wydawanie albumów przedstawiających opis sukcesu (studium przypadku) najmocniejszych na danym rynku brandów. Oprócz Consumer’s Superbrands organizacja wydaje na świecie m.in. albumy Business Superbrands, Coolbrands, eSuperbrands, Sport Superbrands, Kids Superbrands czy Luxury Superbrands. W Polsce w 2005 roku miała miejsce pierwsza edycja Consumer’s Superbrands, w 2007 roku wydana została druga edycja Consumer’s Superbrands i pierwsza edycja CoolBrands.