Tym samym, projektując plakat, będzie miał szansę zabrać głos w dyskusji i opowiedzieć się zarazem za pewną wizją postrzegania internetu. Celem tej edycji jest dyskusja na temat jego społecznej roli – promocja internetu, który integruje jednostki osamotnione lub ostrzeżenie przed ceną, jaką nieuchronnie płacą jego użytkownicy. Partnerami konkursu są gazeta.pl i blox.pl. Na potrzeby edycji został uruchomiony blog „galeriaplakatu.blox.pl”, pod którym każdy może zabrać głos w dyskusji.
„W Galerii staramy się podejmować ważne, aktualne tematy społeczne. Internet tworzy nową przestrzeń publiczną, w której kształtują się nowe formy solidarności społecznej i uważamy, że warto przyjrzeć się temu zjawisku bliżej, analizując jego niewątpliwe atuty, ale i zagrożenia” – mówi Piotr Parnowski, prezes AMS.
Patronem merytorycznym tej edycji konkursu jest Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, które ufundowało nagrody dodatkowe. Wybrani przez jury uczestnicy konkursu trafią na „short listę” w eliminacjach do konkursu Young Creatives, organizowanego w roku 2008 przez Best MP Agency oraz Klub Twórców Reklamy działający przy Stowarzyszeniu Agencji Reklamowych w Polsce. Najlepsze zespoły, które wygrają polskie eliminacje wyjeżdżają do Cannes zmierzyć się z najlepszymi teamami z innych krajów.
Konkurs ma charakter otwarty. Prace można składać do 12 listopada 2007 r. pod adresem audytora konkursu. Jury w składzie: Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie, Juliusz Donajski, wiceprezes VFP Communications, wydawcy tygodnika Media & Marketing Polska, Joanna Górska, artysta grafik, Dominik Kaznowski, dyrektor marketingu portalu gazeta.pl, Maria Kurpik, kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie, Piotr Młodożeniec, artysta grafik, Marcin Mroszczak, dyrektor kreatywny agencji reklamowej DDB Warszawa, członek Klubu Twórców Reklamy, Jacek Mrowczyk, artysta grafik, współzałożyciel i redaktor kwartalnika „2+3D”, Piotr Parnowski, prezes AMS, Kot Przybora, dyrektor kreatywny, prezes agencji reklamowej PZL, prezes Klubu Twórców Reklamy – wybierze laureatów w dwuetapowym głosowaniu. Prace zakwalifikowane do drugiego etapu konkursu zostaną zaprezentowane podczas wernisażu wystawy pokonkursowej, który odbędzie się 22 listopada 2007 w Warszawie. Zwycięski plakat będzie eksponowany na nośnikach typu citylight.
Audytorem konkursu jest KPMG, patronem merytorycznym Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, a patronem medialnym tygodnik Media i Marketing Polska.