Wskaźnik affinity pokazujący na ile skuteczniej przekaz reklamowy dotarł do grupy celowej w stosunku do ogółu populacji, wyniósł w grupie aktywnie uprawiających sport 142 (suma przypomnień) i 164 (Impact), natomiast wśród biernie zainteresowanych sportem odpowiednio 142 i 130. Oznacza to, że sprofilowanie kampanii zwiększyło znacząco dotarcie z przekazem reklamowym do grupy celowej.
W badaniach PIT Mareco skuteczność kampanii mierzy się wskaźnikiem SUMA PRZYPOMNIEŃ (zapamiętanie spontaniczne, wspomagane grupą produktów oraz konkretną marką), oraz wartością IMPACT (trafność zapamiętania motywów plakatu reklamowego). Wskaźnik AFFINITY pozwala z kolei określić skuteczność kampanii sprofilowanej. Im affinity wyższe niż sto, tym kampania skuteczniejsza w dotarciu do grupy celowej w stosunku do ogółu badanych. Źródło: Badania Plakat-Impact-Test, Mareco Polska. Styczeń 2007, N = 200, Warszawa
Kampania ME, ze względu na miejsce organizacji imprezy, odbywała się w Warszawie. Rozpoczęła się w grudniu 2006 (50 billboardów), największy zasięg osiągnęła w styczniu 2007 (200 billboardów i 100 citylightów).
Kampania została sprofilowana przy pomocy narzędzia informatyczno-plannerskiego AMS TOProfiler. Przy współpracy ze zleceniodawcą starannie wybrano target zdefiniowany przede wszystkim w terminach aktywności grupy celowej: kampania była skierowana do ludzi aktywnie spędzających czas poza domem, interesujących się sportem, rekreacją, uczestników wydarzeń rozrywkowych.
Kampanie profilowane można realizować w AMS od września 2006.