Jury przyznało także pięć wyróżnień. Otrzymali je:
– Marcin Karolewski (Wrocław) za pracę Hello Word
– Sebastian Lis (Warszawa) za pracę Obiad
– Małgorzata Gurowska (Warszawa) za pracę Połączenie
– Katarzyna Czapska i Maksym Metrycki (Warszawa) za pracę Dywan
– Maria Wawrzyniak i Michał Leśniczak (Zielona Góra) za pracę Okna
– To prosty, mocny w kolorach, ale przy tym wyrafinowany formalnie i elegancki – mówi o zwycięskim plakacie prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS. – Pomysł opiera się na subtelnej metaforze i właściwie nie potrzebuje słów.
W tegorocznej edycji konkursu uczestnicy po raz pierwszy mogli wypowiedzieć się, wybierając jedno z dwóch wariantów hasła konkursowego sieć = alienacja lub sieć = wspólnota Tym samym, projektując plakat, mieli szansę zabrać głos w dyskusji i opowiedzieć się zarazem za pewną wizją postrzegania internetu. Na potrzeby 7. edycji konkursu uruchomiono także blog: www.galeriaplakatu.blox.pl, pod którym przez cały czas trwa dyskusja na temat roli internetu.
Jury 7. edycji konkursu było zgodne: poziom nadesłanych prac był bardzo wysoki. Większość autorów zdecydowała się pokazać Internet jako źródło alienacji . – Nie sądzę, żeby wynikało to z lęków czy uprzedzeń autorów. Po prostu łatwiej w plakacie pokazać zagrożenie, czarną stronę świata niż afirmować rzeczywistość – komentuje prof. Janusz Górski.
Zwycięski plakat będzie wkrótce eksponowany na nośnikach typu citylight w całej Polsce. Natomiast wszystkie prace zakwalifikowane do drugiego etapu głosowania jury można oglądać do 10 grudnia na wystawie pokonkursowej w klubie Porto Praga w Warszawie (ul. Stefana Okrzei 23).
Od piątku (23 listopada) swojego faworyta wybierają internauci. Głosowanie trwa na stronach portalu Gazeta.pl. Zwycięzcę poznamy 5 grudnia.