O nas / Aktualności

AMS ponownie w akcji „Godzina dla Ziemi WWF”

Ekologiczny mini-serial w partnerstwie z fundacją WWF i przygaszenie ekranów systemu Digital OOH – AMS ponownie w akcji „Godzina dla Ziemi WWF”

W akcji „Godzina dla Ziemi WWF” AMS bierze udział od lat.  Jej cel jest prosty – skłonić wszystkich do refleksji nad zmianami klimatu. W tym roku – w sobotę, 26 marca lider rynku OOH w Polsce będzie przez cały dzień – co godzinę – emitować ekologiczny mini-serial na Digital Citylightach w całym kraju. Złożą się na niego treści merytoryczne – praktyczne wskazówki, jak każdy z nas może zadbać o naszą planetę. Partnerem merytorycznym akcji jest WWF.  Zwieńczeniem działań będzie przygaszenie przez AMS oświetlenia na digitalowych nośnikach o godz. 20.30.

Akcja „Godzina dla Ziemi WWF” ma zmotywować ludzi do podjęcia działań na rzecz ratowania planety. Od 2007 roku jej organizator, World Wide Fund for Nature (WWF) nakłania do symbolicznego wyłączenia na jedną godzinę o 20.30 świateł w domach i biurach.

– W tym roku włączamy się w „Godzinę dla Ziemi WWF”, przygaszając oświetlenie na naszych digitalowych nośnikach w 8 największych polskich aglomeracjach – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS. – Ponadto, co godzinę będziemy publikować ekologiczne wskazówki i zachęcać wszystkich do zmiany postaw na bardziej przyjazne planecie. Plansze edukacyjne przygotowane wspólnie z naszym partnerem merytorycznym WWF ukażą się na stu Digital Citylightach, czyli w największej tego typu sieci Digital OOH w Polsce – dodaje.

WWF jest niezależną organizacją ochrony środowiska wspieraną przez ponad 35 milionów osób, której globalna sieć jest aktywna w niemal 100 krajach. Misją organizacji jest powstrzymanie degradacji środowiska naturalnego naszej planety i kształtowanie przyszłości, w której ludzie będą żyli w harmonii z przyrodą poprzez ochronę światowej różnorodności biologicznej, zrównoważone wykorzystanie zasobów odnawialnych oraz ograniczenie zanieczyszczenia i marnotrawstwa.

AMS jest pionierem stosowania ekologicznych rozwiązań w OOH. Na EKO ofertę firmy składają się: system EKO wiat z dachami rozchodnikowymi w pięciu miastach, EKO słupy – największa w Polsce sieć słupów zasilanych energią słoneczną, EKO Busback – miejska reklama w ruchu na zero- i niskoemisyjnych pojazdach komunikacji publicznej oraz EKO Backlight – zestaw proekologicznych rozwiązań obejmujących, m.in. zmniejszenie smogu świetlnego oraz certyfikowany ekologicznie druk materiałów reklamowych. Dzięki zastosowaniu zdalnego systemu sterowania firma wygasza oświetlenie na ponad 800 backlightach w godzinach od 1 do 4 w nocy, co pozwala w skali roku ograniczyć emisję CO2 o ok. 684 tony, zaś emisję cząstek stałych (pyłów) nawet o 6 ton.

AMS realizuje też kampanie edukacyjne w ramach projektu EKO Inicjatywa AMS. Więcej: https://ams.com.pl/smart-city/eko.

AMS posiada certyfikaty poświadczające uczestnictwo w systemie gwarancji sprzedaży energii z ekologicznych źródeł. W 2022 r. AMS przystąpił do programu EKO Premium Tauron i korzysta z energii elektrycznej, która w 100% pochodzi ze źródeł odnawialnych. W 2021 r., dzięki udziałowi w programie EKO Biznes, firma zakupiła od Tauron energię pochodzącą z ekologicznych źródeł, zmniejszając emisję CO2 o 464 tony.

Za „zielone” przystanki, EKO słupy solarne, EKO Backlighty i inne działania przyczyniające się do zmniejszenia śladu węglowego AMS otrzymał w 2021 r. Carbon Footprint Challenge Award.