Spółka AMS wspólnie ze Spark Foundry i marką Motorola zbadała efektywność kampanii realizowanej na nośnikach Digital Indoor. Świadomość kampanii marki zwiększyła się o 62 procent. Większość odwiedzających centra handlowe zauważa też obecność cyfrowych nośników reklamowych, a emitowane tam reklamy istotnie zwiększają rozpoznawalność marki i produktu.
To wnioski z badania, które przeprowadzone zostało na zlecenie AMS i towarzyszyło kampanii w centrach handlowych na terenie Polski, w których funkcjonuje system AMS Digital Indoor. W ramach szerszej komunikacji digitalowej, obejmującej wideo online oraz w kinach, na nośniki spółki trafiła kampania promująca rodzinę smartfonów motorola edge 20 pod hasłem „Find Your Edge”. Komunikacją objęto centra i galerie handlowe w Lublinie, Olsztynie, Opolu, a także Białymstoku (trzy lokalizacje) i Szczecinie (dwie galerie). Grupę docelową kampanii stanowili dorośli odwiedzający te obiekty. Za ideę kampanii oraz strategiczne planowanie i zakup mediów odpowiedzialna była agencja mediowa Spark Foundry, której jednym z klientów była marka Motorola.
Badanie zrealizowane na zlecenie AMS wskazało, że co trzecia osoba obecna w centrach handlowych w okresie trwania kampanii widziała reklamę marki Motorola (odpowiedź twierdząca w post-teście). Dodatkowo, wyniki badania wskazują, iż kampania ta zwiększyła wspomaganą świadomość kampanii Motorola o 62 procent! Dwie trzecie (66 proc.) osób, które dostrzegły i zapamiętały spot reklamowy smartfonu, oceniły go pozytywnie (odpowiedzi „tak, bardzo” i „raczej tak”). Co więcej, jedna trzecia z tych osób (34 proc.) stwierdziła, że rozważa zakup smartfonu motorola edge 20 (odpowiedzi „raczej prawdopodobne” – 26 proc. i „bardzo prawdopodobne” – 8 proc.).
– Postanowiliśmy wspólnie z marką Motorola wykorzystać fakt, że w wybranych lokalizacjach Digital Indoor był jedynym punktem styku z odbiorcą i jednocześnie ostatnim przed decyzją zakupową. Z uwagi na dobór miast badanie potwierdziło, że także poza największymi aglomeracjami DOOH jest bardzo skutecznym kanałem dotarcia do grup celowych – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu w AMS.
– Ponieważ reprezentujemy świat nowoczesnych technologii, zależało nam na sięgnięciu po innowacyjne i cyfrowe rozwiązania w obszarze komunikacji. Takie podejście znakomicie sprawdziło się w zakomunikowaniu nowej generacji smartfonów z rodziny motorola edge, z wyeksponowaniem ich unikalnych rynkowo cech, jak m.in. Dual Capture, platformy Ready For czy systemu aparatów 108 Mpx z 50-krotnym superzoomem – mówi Anna Staszyńska, marketing manager w Motorola Polska.
– Poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań stanowi podstawę wszelkich naszych działań. Nie inaczej było z kampanią smartfonów z rodziny motorola edge. Uzupełnieniem szerokiej komunikacji digitalowej było wykorzystanie rozwiązania łączącego świat cyfrowy z offlinem, zwłaszcza w okresie przedświątecznym, wykorzystując jako touchpoint galerie i centra handlowe – wyjaśnia Przemysław Compa, Senior Communications Planner w Spark Foundry.
To kolejna kampania zbadana na zlecenie AMS w ramach Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna, która dowodzi skuteczności reklamy na nośnikach Digital Indoor. Najpierw przeprowadzono pre-test, a tuż po zakończeniu emisji reklam, post-test. W tym czasie w outdoorze i indoorze nie było żadnej innej komunikacji marki Motorola w tych lokalizacjach. Aż 59 proc. odwiedzających centra handlowe zauważa obecność nośników cyfrowych (od 50 proc. wskazań w Białymstoku do 65 proc. w Szczecinie). Dwie trzecie z nich rozpoznaje system AMS Digital Indoor (średnio 67 proc. odwiedzających centra handlowe i galerie).
AMS oferuje dotarcie do odbiorców za pośrednictwem ponad 4300 punktów styku w całej Polsce: na przystankach (dzięki nośnikom Digital Citylight), przy kluczowych skrzyżowaniach (Digital Cityscreen), w 42 galeriach i centrach handlowych (Digital Indoor) oraz podczas korzystania z bankomatów, a także oglądania kanałów Video Out-of-Home z autorskim kontentem: Move TV w klubach fitness z segmentu premium i Traffic TV w autobusach w Warszawie.