W swojej wakacyjnej kampanii reklamowej KFC wykorzystało analizę danych OOH zawartą w ofercie produktowej AMS. Zapewnia ona personalizację przestrzeni miejskiej, a także odpowiedni dobór punktów kontaktu z odbiorcą do konkretnych etapów ścieżki zakupowej, zwiększając efektywność działań reklamowych. Dopasowane miejsce i czas zaowocowały komplementarną kampanią OOH łączącą możliwości klasycznego i cyfrowego outdooru.
KFC towarzyszy swoim klientom w codziennych wakacyjnych czynnościach – spacerach, podróżach po mieście, sportowych aktywnościach i spotkaniach z bliskimi. Wybrany produkt targetowany – #AMStarget został zaprojektowany w taki sposób, aby pobudzać i stymulować chęć skorzystania z oferty marki w przestrzeni miejskiej – w kanałach klasycznego i Digital OOH, a następnie kierować klientów bezpośrednio do restauracji KFC. Najistotniejsza część komunikacji była prowadzona za pośrednictwem nośników Digital Indoor AMS w 22 galeriach handlowych w 18 miastach – na ostatnim etapie przed dokonaniem zakupu przypominały one o marce oraz spontanicznie pozyskiwały ruch bezpośrednio od konkurencji.
– Klasyczne nośniki OOH wykorzystane w kampanii zwracają uwagę na produkt, pobudzają do działania i dostarczają informacji w pierwszym kroku podejmowania decyzji zakupowych – mówi Tomasz Muraszko, Head of Product Marketing z AMS. – Dodatkowo, kampania reklamowa realizowana w sieci Digital Indoor w centrach handlowych, dzięki bliskości punktów sprzedaży, pomaga podejmować decyzję i potencjalnie zwiększa konwersję sprzedaży – dodaje.
– Zależało nam na kampanii, która uwzględni zarówno bliską lokalizację naszych restauracji i ich spontaniczne odwiedziny, jak i zachęci do planowanych spotkań – mówi Sylwia Przybyła,
Brand Manager KFC z firmy AmRest. – Postawiliśmy na outdoor, który przeprowadza konsumenta przez całą ścieżkę zakupową i zwielokrotnia kontakt z naszą kampanią na różnych etapach podejmowania decyzji o skorzystaniu z oferty KFC. Zwraca uwagę, umacnia wizerunek marki i – to, co jest sednem OOH – jest w przestrzeni, w której przebywa nasz konsument.
– Od samego początku rekomendowaliśmy rozwiązania stworzone na podstawie analizy danych. Stąd wybór produktu targetowanego, który wzmocniony triggerem podczas ostatniego etapu podejmowania decyzji – mówi Łukasz Kukulski, Senior Communication Planner, Media Direction OMD. – Digital Indoor AMS w galeriach handlowych to najlepsze rozwiązanie, które swoim potencjałem wpływa na zwiększenie liczby odwiedzin w restauracjach naszego klienta.