AMS wspólnie z marką OSHEE realizuje pionierską kampanię content marketingową w Digital OOH. W kampanii wykorzystano model rozliczenia CPM DOOH, zarezerwowany dotychczas dla kampanii w internecie. To przełom w działaniach reklamowych branży Out-of-Home.
Po raz pierwszy w OOH realizowana jest kampania kontentowa przy pełnym zakupie mediów w modelu CPM DOOH. Takie podejście było dotąd stosowane wyłącznie w komunikacji internetowej. Do tej pory podstawą rozliczeń dla działań OOH była liczba kontaktów, w połączeniu z lokalizacją i formatem, w określonym czasie trwania kampanii — dwóch, bądź czterech tygodni emisji reklam.
— Teraz, dzięki zastosowaniu modelu CPM DOOH, czyli Cost Per Mille, możemy realizować kampanie, rozliczając się z klientami wyłącznie za realne wyświetlenia. Kampania kontentowa OSHEE to pierwsze zastosowanie tego podejścia w praktyce, oznaczające przełom pod względem elastyczności i efektywności komunikacji w OOH — wyjaśnia Tomasz Muraszko, Head of Product Marketing w AMS.
Trwająca tydzień kampania wiąże się z najważniejszym w stolicy wydarzeniem biegowym, czyli 44. Maratonem Warszawskim, który odbędzie się w najbliższą niedzielę, 25 września. OSHEE zostało partnerem maratonu, zapewniając uczestnikom właściwe nawodnienie i zapas energii.
Plan kampanii i przyjęty model CPM DOOH gwarantują reklamodawcy konkretną liczbę emisji. W pierwszych dniach komunikacja obejmuje motywatory adresowane do biegaczy, treści edukacyjne i informacyjne, zaś w finale, czyli w dniu startu 44. Maratonu Warszawskiego, layouty kampanii będą dopingować uczestników biegu, informować o trasie maratonu oraz zachęcać widzów do wspólnego kibicowania startującym.
— Jako marka towarzysząca sportowcom, zarówno zawodowcom, jak i amatorom, postawiliśmy na eksperckość. Zależy nam na dostarczaniu miłośnikom biegów wartości dodanej, a tym właśnie są jakościowe treści, adekwatne do konkretnych odbiorców, miejsca i czasu. Wspieramy biegaczy w zakresie właściwego nawadniania organizmu i zagrzewamy do walki podczas maratonu. W OSHEE żyjemy sportem. Nie tylko piłką nożną, ale również każdą dyscypliną, w której celem jest przekraczanie swoich granic. Zgodnie z hasłem „Live Fight Win” chcemy być aktywną marką, która nie boi się żadnego wyzwania. Jednocześnie z ogromną satysfakcją wspieramy konsumentów, którzy napędzani pasją chcą sięgać za horyzont – mówi Tadeusz Czarniecki, CMO OSHEE.
Kampania digitalowa obejmuje wyłącznie Warszawę i jest tak zaplanowana, aby precyzyjnie trafić z konkretnym przekazem do właściwych grup docelowych. W dniu maratonu emisje obejmą punkty wzdłuż trasy 44. Maratonu Warszawskiego, aby dotrzeć z kontentem zarówno do biegaczy, jak i widzów. Takie działania są możliwe wyłącznie dzięki systemowi Digital OOH — który umożliwia elastyczną zmianę layoutów w dowolnym momencie trwania kampanii, w czasie rzeczywistym.
System DOOH od AMS obejmuje ponad 4400 punktów styku konsumenta z marką: na przystankach, na kluczowych wielkomiejskich skrzyżowaniach, w galeriach i centrach handlowych, w klubach fitness premium, w pojazdach publicznego transportu zbiorowego oraz na ekranach bankomatów.