Zakres działalności spółki obejmować będzie działalność badawczą w odniesieniu do nośników reklamy zewnętrznej, autoryzację wyników badań w kampaniach oferowanych klientom oraz opracowywanie zasad i standardów prowadzenia dalszych badań outdooru w Polsce. W działaniach tych PBO będzie korzystać ze wsparcia instytutu SMG/KRC Poland-Media SA oraz dorobku badawczego spółki PBRZ Sp. z o.o.
Powołanie spółki jest zwieńczeniem wielomiesięcznych prac nad stworzeniem projektu badawczego, który może stać się standardem dla firm reklamy zewnętrznej, domów mediowych i agencji reklamowych.
„Bardzo zależy nam na tym, aby rynek otrzymał tak długo oczekiwane narzędzie, jakim jest ujednolicony standard badań reklamy zewnętrznej. Dlatego projekt ten jest dla nas kluczowy” – mówi Kalina Janicka, prezes Clear Channel Poland.
Dane o wartości kampanii będą dostępne od połowy marca. Od kwietnia klienci będą mogli kampanie autoryzować na platformie internetowej PBO, gdzie uzyskają certyfikat autoryzacyjny, potwierdzający wartość kampanii zakupionej u udziałowców spółki.
Prezesem zarządu spółki został Waldemar Kruk. Przewodniczącym rady nadzorczej spółki jest Piotr Parnowski, prezes AMS SA, a jej pozostali członkowie to: Kalina Janicka, Anna Nowakowska-Godun, dyrektor marketingu Clear Channel oraz Sławomir Jędrzejewski, wiceprezes AMS.