„Popatrz w chmury, zostaw mury!” to hasło II edycji konkursu Galerii Plakatu AMS. Tematem tej edycji jest problem wandalizmu, zadaniem konkursowym – wezwanie do walki z brutalnością i głupotą, która dotyka nas wszystkich – pojedyncze osoby, społeczności lokalne, miasta. Realizacja projektu Galerii Plakatu AMS opiera się o dwie edycje konkursu na plakat podejmujący tematykę społeczną, organizowane w ciągu roku.
Nowością w tej edycji jest dodatkowa kategoria plakatu komercyjnego. Jury w składzie Piotr Garlicki, Maciej Kałkus, Maria Kurpik, Andrzej Maruszeczko, Jacek Mrowczyk, Piotr Ruszak, Krzysztof Trusz, Mieczysław Wasilewski i Darek Zatorski wybierze najlepszy plakat reklamowy eksponowany na naszych ulicach w 2004 roku.
Galeria Plakatu AMS zainaugurowała swoją działalność w kwietniu 2004 roku. Jest to nowa formuła projektu prowadzonego w latach 1998-2003 pod nazwą Zewnętrzna Galeria AMS, a jej głównym zadaniem jest poprawa sposobu postrzegania reklamy na ulicach miast oraz kreowanie wzorców estetycznych i funkcjonalnych reklamy zewnętrznej.
Tematem 1. edycji konkursu było hasło „Zapraszamy do…”, a zadaniem konkursowym pokazanie piękna naszego kraju i zachęcenie do odwiedzenia jednego z ośmiu regionów Polski. Na konkurs napłynęło ponad 130 prac. Jury pod przewodnictwem prof. Mieczysława Wasilewskiego z warszawskiej ASP przyznało siedem wyróżnień i nagrodę główną za plakat „Przyjedź na plażę do Trójmiasta” Michała Jochimka. Wszystkie nagrodzone prace prezentowane były latem na nośnikach typu citylight w głównych miastach. Dodatkowo prace z Warszawy i Sopotu zostały uhonorowane nagrodami Urzędów Marszałkowskich Województw Mazowieckiego i Pomorskiego. Wystawa najlepszych prac odbyła się w czerwcu w warszawskiej Królikarni.
Od 2. edycji Galerii Plakatu AMS patronem medialnym konkursu jest miesięcznik Brief.