Tematem drugiej edycji konkursu był problem degradacji estetyki przestrzeni publicznej, problem wandalizmu i brak poszanowania dla otoczenia, w którym żyjemy. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie oryginalnego plakatu wskazującego na powszechną obojętność dla otaczającej nas ze wszystkich stron brzydoty, wzywającego do powstrzymania wandalizmu wynikającego z bezmyślności i głupoty.
Nagrodę główną konkursu zorganizowanego pod hasłem „Popatrz w chmury, zostaw mury!” otrzymała studentka gdańskiej ASP
* Małgorzata Medowska za pracę „Moje miasto”
Wyróżnienia otrzymali:
* Maciej Burda (Poznań) za pracę „Nie bądź… kolego”
* Ewa Grajek (Bielsko-Biała) za pracę „United colours of beton”
* Katarzyna Osipowicz (Warszawa) za pracę „Jesteśmy tacy, jak to co nas otacza”
* Jerzy Skakun (Sopot) za pracę „Homo wandalus”
* Agnieszka Siwczyk (Bielsko-Biała) za pracę „Marianie! Nie bazgraj po ścianie”
„Okazało się, że w porównaniu z tematem pierwszej edycji („Zapraszamy do…”), który był ‘grzeczny’ i zachęcał do pozytywnego myślenia, problem wandalizmu jest trudniejszy i został potraktowany bardzo jednostronnie. Autorzy przysłali wiele prac zaangażowanych, mocnych, czasem wręcz brutalnych. Jest to raczej gorący i gwałtowny protest przeciwko wandalizmowi, niż wskazywanie pozytywnych rozwiązań.” – komentuje prace Janusz Górski, komisarz konkursu, profesor ASP w Gdańsku. „Dlatego prace, które zostały nagrodzone w drugiej edycji konkursu stanowią kontrapunkt dla prac, które zwyciężyły pół roku temu.” – kontynuuje.
Konkurs miał charakter otwarty. Wzięli w nim także udział studenci pracowni projektowania graficznego i pracowni plakatu ASP z Gdańska, Katowic, Krakowa, Poznania, Szczecina, Warszawy i Wrocławia, którzy przygotowywali projekty plakatów pod opieką nauczycieli.
Jury w składzie Piotr Garlicki (grafik, adiunkt ASP w Warszawie, dyrektor artystyczny agencji Goldfinger), Maciej Kałkus (grafik, dyrektor artystyczny Gazety Wyborczej), Maria Kurpik (kurator Muzeum Plakatu), Jacek Mrowczyk (grafik, redaktor kwartalnika 2+3D), Piotr Ruszak (dziennikarz Media i Marketing Polska), Krzysztof Trusz (grafik, wykładowca ASP w Warszawie), Mieczysław Wasilewski (grafik, profesor ASP w Warszawie) i Darek Zatorski (dyrektor kreatywny agencji Leo Burnett) przyznało nagrodę dodatkową w nowej kategorii. Nagrodzono serię plakatów „A ja, czy poszedłbym” autorstwa Rafała Betlejewskiego, przy współpracy Radosława Żabińskiego i Józefa Dutkiewicza. Nagrodą jest tytuł „Najlepszego polskiego plakatu 2004 roku” i statuetka Galerii Plakatu AMS.