„Międzynarodowe Biennale Plakatu obchodzi w czerwcu tego roku Jubileusz 40-lecia. To ważne i uroczyste wydarzenie pragniemy uświetnić zapraszając AMS do współpracy przy jego organizacji. Pierwszy raz w historii tego konkursu ogłaszamy otwarty konkurs na plakat reklamujący Biennale. Z niecierpliwością czekam na wyniki konkursu Galerii Plakatu AMS. – powiedziała Maria Kurpik, kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie (oddział Muzeum Narodowego w Warszawie).
Zwycięski plakat reklamujący 20. Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie będzie eksponowany na nośnikach typu citylight przez cały czas trwania wystawy Biennale. Dodatkowo jury wybierze spośród prac wyróżnionych dwa projekty, które po wprowadzeniu przez autorów odpowiednich zmian, reklamować będą wystawy towarzyszące 20. Międzynarodowemu Biennnale Plakatu w Warszawie: wystawę prac jurorów 20. Międzynarodowego Biennnale Plakatu w Warszawie i wystawę prac laureatów 19. Międzynarodowego Biennnale Plakatu w Warszawie. Te prace także będą pokazywane na nośnikach AMSu przez cały czas trwania Biennale.
Prace zakwalifikowane przez jury do drugiego etapu konkursu zostaną zaprezentowane podczas uroczystego wernisażu pokonkursowej wystawy zorganizowanej w Muzeum Plakatu w Wilanowie w dniu 25 maja. Wystawa będzie otwarta do 2 czerwca i zostanie włączona do kalendarza imprez towarzyszących 20. Międzynarodowemu Biennale Plakatu w Warszawie.
Laureat nagrody głównej tradycyjnie otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 7 tys. zł od AMS. Podobnie jak przy poprzednich edycjach wybrani laureaci konkursu będą mieli możliwość odbycia staży w wiodących agencjach reklamowych.
Patronem medialnym projektu od tej edycji jest tygodnik Media i Marketing Polska.
Konkurs ma charakter otwarty. Prace można składać do 21 kwietnia 2006 r.