AMS przeznaczył na ten cel kilkaset nośników reklamowych w drugiej połowie maja. Dodatkowo, dzięki wyjątkowemu porozumieniu z klientami AMS, zostaną udostępnione na dni papieskiej pielgrzymki powierzchnie już zajęte przez komercyjne kampanie.
Z inicjatywy Episkopatu Polski i Katolickiej Agencji Informacyjnej, oraz we współpracy z Towarzystwem Ubezpieczeń Allianz Polska, będącym oficjalnym sponsorem wizyty papieża, a także Izbą Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej, AMS realizuje kampanię papieską na blisko 600 nośnikach typu citylight w 15 miastach Polski.
Ponadto w centrum Warszawy, z inicjatywy Biura Promocji i Rozwoju Miasta, w dniach 19-31 maja AMS ustawi 6 przenośnych billboardów, z plakatami papieskimi. 10 podobnych konstrukcji stanie także w Krakowie przed Urzędem Miasta.
AMS przeznaczył 500 powierzchni na citylightach oraz jedną dużą powierzchnię na frontlighcie w Częstochowie. Zwrócił się również z prośbą do zaprzyjaźnionych klientów, którzy wykupili kampanie na nośnikach w pobliżu tras przejazdu Ojca Świętego, aby użyczyli swoje miejsca na kilka dni akcji papieskiej. „Dzięki ich gestowi pozyskaliśmy 85 dodatkowych citylightów.” – mówi Małgorzata Augustyniak, wiceprezes ds. Sprzedaży w AMS.
„Każdy z nas widział dziesiątki kampanii społecznych na billboardach. Nie każdy wie, że firmy outdoorowe wspierają te kampanie najczęściej bezpłatnie. Od 15 lat reklama zewnętrzna towarzyszy najważniejszym wydarzeniom społecznym w Polsce – wspiera instytucje charytatywne, nagłaśnia istotne problemy społeczne. Dziś trudno byłoby wyobrazić sobie wydarzenie tak ważne jak pielgrzymka papieża Benedykta XVI bez udziału reklamy zewnętrznej. Firmy z tej branży jak zwykle nie zawiodły!” – komentuje Dariusz Karłowicz, Dyrektor Marketingu Allianz Polska i prezes Fundacji Świętego Mikołaja, z którą AMS współpracuje od kilku lat, między innymi przy akcjach wspierających rodzinne domy dziecka.
Projekt plakatu i strategia: Dariusz Karłowicz i Maciej Masłowski, TU Allianz Polska.