Na mocy tego porozumienia, od 1 września 2006 r., obie firmy – poza własnymi dużymi powierzchniami reklamowymi na ścianach budynków – będą oferowały również lokalizacje należące do partnera. Ceny wynajmu tych powierzchni w obu firmach będą zbliżone do obecnych cen rynkowych.
Dla AMS, największej na polskim rynku firmy reklamy zewnętrznej, oznacza to wkroczenie w segment reklamy o mega formatach. Jest to kolejny krok w tę stronę, po tym jak w październiku 2005 roku AMS wprowadził do swojej oferty powierzchnie reklamowe na ścianach budynków o stałych wymiarach (frontlighty w formatach 50 i 100 m2). Nowe formaty w portfolio AMS oraz Universum, będą miały wielkość przekraczającą 100 m2. Jest to kilkadziesiąt powierzchni w najbardziej widocznych miejscach na terenie największych polskich miast.
Dla Universum Promotion Group, firmy specjalizującej się w sprzedaży spektakularnych reklam na wielkoformatowych siatkach na budynkach w centrach miast, umowa również oznacza korzystne rozszerzenie oferty.
„Bardzo cieszymy się, że zawieramy tego typu porozumienie właśnie z AMS. Po pierwsze dlatego, że jest to największa w Polsce firma outdoorowa, a po drugie dlatego, że rozbudowujemy portfolio naszej firmy. Dzięki porozumieniu możemy zaoferować klientom dodatkowe, komplementarne działania reklamowe” – powiedział Marcin Jeż, członek zarządu Universum Promotion Group.
O motywach zawarcia umowy z Universum mówi Małgorzata Augustyniak, wiceprezes zarządu AMS ds. sprzedaży: „Systematyczne poszerzanie oferty jest odpowiedzią na potrzeby naszych klientów – do naszych kilkunastu wielkoformatowych powierzchni na ścianach dojdą teraz kolejne, bardzo spektakularne miejsca. Daje to naszym klientom możliwość wykorzystania najróżniejszych kombinacji nośników i urozmaiconych rozwiązań. Kompletna oferta outdoorowa to element naszej przewagi konkurencyjnej. Ponadto Universum dysponuje wyjątkowo ciekawymi lokalizacjami i cieszy się dobrą opinią u naszych klientów.”
AMS od dłuższego czasu konsekwentnie realizuje strategię budowania najbardziej różnorodnej i najpełniejszej oferty nośników outdoorowych na rynku. W 2004 roku AMS zainwestował w reklamę mobilną, następnie zaś stworzył system ujednoliconych powierzchni na ścianach budynków, o zestandaryzowanych wymiarach.