Rozpoczyna się czternasta edycja konkursu Galerii Plakatu AMS pod hasłem Tacy jesteśmy. Polacy 1989–2014. Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie plakatu, który pokaże, jacy jesteśmy – jacy są Polacy dzisiaj, dwadzieścia pięć lat po odzyskaniu wolności.
– Autoportret to nie tylko obraz tego, co artysta może zobaczyć w lustrze. To także sposób, w jaki widzi swój dom, swoich rodziców i nauczycieli, swoich przyjaciół, swój świat. Najnowsza edycja konkursu ma otworzyć drzwi do tego świata wszystkim, którzy są go ciekawi. Ma być autoportretem Polaków roku 2014 – mówi Grażyna Gołębiowska, opiekun konkursu Galerii Plakatu AMS.
– Konkurs organizowany jest dwadzieścia pięć lat po upadku komunizmu w naszym kraju. Każda rocznica to okazja do refleksji, do dokonania bilansu. Polska w tym czasie zmieniła się ogromnie, ale czy Polacy przez ostatnie dwadzieścia pięć lat też się zmienili? Jacy dzisiaj jesteśmy? Jaki jest nasz styl? Ile przez ćwierć wieku wolności gospodarczej zyskaliśmy kasy a ile klasy? Jak się zmienia nasza wrażliwość? Czy my to wciąż my? – podkreśla Jerzy Wójcik, zastępca redaktora naczelnego Gazety Wyborczej – patrona głównego tej edycji konkursu.
Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 2 grudnia 2013 r., przesyłając je do audytora konkursu, firmy audytorsko-doradczej KPMG. Wyboru laureatów dokona jury w składzie:
o Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie,
o Wojciech Dagiel, Chief Creative Officer Havas Worldwide Warsaw,
o Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS,
o Małgorzata Gurowska, artysta, wykładowca ASP w Warszawie,
o Robert Kijak, dyrektor pionu Projektów Specjalnych Agory,
o Magdalena Łapińska, graficzka, projektantka,
o Piotr Voelkel, biznesmen, mecenas sztuki,
o Jerzy Wójcik, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”.
Werdykt jury poznamy 12 grudnia 2013 roku – zostanie ogłoszony podczas wernisażu, który odbędzie się w Warszawie.
Oprócz głosowania jurorów, konkursowi towarzyszyć będzie głosowanie internautów, które rozpocznie się 17 grudnia 2013. Wyniki głosowania online zostaną ogłoszone 9 stycznia 2014.
Patronem głównym 14. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS jest „Gazeta Wyborcza”. Patronami medialnymi są: portal Gazeta.pl, dziennik „Metro”, Radio TOK FM oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej i magazyn „K MAG”. Partnerem i niezależnym audytorem jest firma audytorsko-doradcza KPMG, a partnerem – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej www.galeria.ams.com.pl.