W połowie sierpnia wystartowała kampania promująca najnowszy e-book amerykańskiej autorki bestsellerów Jodi Picoult pt. „To, co zostało”. Przedpremierową wersję książki można już kupić na platformie Publio.pl. AMS i Publio wraz z Wydawnictwem Prószyński Media przygotowały także specjalną akcję – skanując QR kod umieszczony wyłącznie na plakacie w wiacie przystankowej można otrzymać za darmo poprzednią książkę poczytnej autorki.
Kampania prowadzona jest na 200 wiatach przystankowych w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Trójmieście. Przez pierwsze 2 dni jej trwania liczba skanów kodów QR do liczby pobrań darmowego e-booka wyniosła 53%. Wskazuje to na bardzo wysokie zaangażowanie osób korzystających z komunikacji miejskiej i znacznie przewyższa przeciętne wyniki konwersji w polskim interecie.
– Wysokie wyniki konwersji, czyli sytuacji, kiedy klient wykona do końca pożądaną czynność na stronie internetowej, potwierdzają, że łączenie OOH i technologii mobilnych to ciekawa i mocno angażująca odbiorców forma komunikacji. Wydaje się, że będzie to jeden z głównych kierunków rozwoju mediów na najbliższe lata – mówi Dorota Cetnarska, Szef Zespołu ds. Analiz Marketingowych i Strategii Sprzedaży AMS.
– Celem akcji jest wyjście z książką w przestrzeń miejską. Stwarzamy unikatową możliwość zapoznania się z dorobkiem pisarki i podjęcia świadomej decyzji o zakupie jej najnowszej powieści. Jest to też sposób na miłe spędzenie czasu w komunikacji miejskiej – mówi Agnieszka Sadowska, dyrektor Publio.pl.
– Nośniki AMS, a wiaty przystankowe w szczególności, stają się coraz częściej czymś więcej niż tylko nośnikiem treści – mówi Grażyna Gołębiowska, Dyrektor Działu Komunikacji Marketingowej i PR w AMS. – To swoiste medium, za pomocą którego odbiorcy mogą w łatwy sposób przenosić się z ulicy do internetu – ze świata realnego w wirtualny. Wystarczy tylko zeskanować QR kod dowolnym telefonem i otrzymuje się nagrodę w formie dodatkowych informacji, rabatu czy, jak w tym przypadku, książki – dodaje Grażyna Gołębiowska.
Kilka miesięcy temu AMS współtworzył pierwszą w Polsce akcję umożliwiającą zakupy w sklepie internetowym wprost z ulicy. Mieszkańcy Poznania i okolic mogli przy pomocy smartfonów, wykorzystując QR kody i aplikację mobilną RockPay, dokonać zakupu w systemie TU I TERAZ.