14 stycznia 2013 r. Prezes UOKiK’u wydał zgodę na powołanie joint venture – niezależnej spółki odpowiedzialnej za realizację projektu POSTAR.
Zapotrzebowanie rynku (informacje wynikające z opinii konkurentów i domów mediowych) na badania efektywności nośników reklamy zewnętrznej, będące standardem rynkowym powoduje, iż utworzenie wspólnego przedsiębiorcy, który prowadził będzie badania efektywności nośników reklamy zewnętrznej dostarczające tak szczegółowych danych jak wiek, płeć czy wykształcenie osób mających kontakt z nośnikami reklamy zewnętrznej, przyczyni się do zagospodarowania niszy rynkowej, na której nie ma obecnie żadnych produktów. Tym samym powstanie joint venture spowoduje znaczący wzrost jakości usług dostępnych na rynku – podkreśla prezes UOKiK’u w uzasadnieniu decyzji.
Udziałowcami spółki będą trzy podmioty: AMS, Clear Channel i Ströer Poland. Spółka będzie miała jednak formułę otwartą, umożliwiając tym samym przystąpienie kolejnym podmiotom do projektu.
Pierwsze wyniki badań spółki powinny być dostępne w drugiej połowie roku. Zakończenie wprowadzenia badania typu POSTAR planowane jest na trzeci kwartał 2014.