Na dwunasty konkurs Galerii Plakatu AMS, zorganizowany pod hasłem Miłość nie cukierki, wpłynęła rekordowa liczba 500 prac. Do ścisłego finału jury zakwalifikowało 44 plakaty. Podczas burzliwych obrad, które odbyły się 30 listopada 2011 r. jurorzy wybrali zwycięzcę oraz pięciu wyróżnionych – ich nazwiska poznamy 5 grudnia.
– Zadaniem konkursowym było zaprojektowanie plakatu, który pokaże, że jeśli dziecko nie może wychowywać się w rodzinie biologicznej, to najlepszym dla niego wyjściem jest rodzina zastępcza – podkreślał Tomasz Polkowski, prezes Towarzystwa „Nasz Dom”, które jest patronem głównym tej edycji konkursu. – Nie chodzi nam jednak o deprecjonowanie domów dziecka, ale pokazanie, że rodzina zastępcza jest lepsza – dodał Tomasz Polkowski.
– Szukamy plakatu, który będzie wzbudzał emocje, ale nie może być „zimny”. Nie chodzi nam o przerażanie czy straszenie – o co nietrudno, gdy w grę wchodzi troska o dzieci w życiowych tarapatach – mówił prof. Maciej Buszewicz, przewodniczący jury. – Przekaz musi być zrozumiały dla każdego i powinien zachęcać do zainteresowania się ideą rodzicielstwa zastępczego jako alternatywą dla domów dziecka.
– Cieszę się z ostatecznego werdyktu – moim zdaniem zwycięski plakat spełnia wszystkie przyjęte przez nas kryteria i każdy, kto zetknie się z nim na ulicach polskich miast, zrozumie przesłanie, że „dom” jest zawsze lepszy niż jakikolwiek jego substytut – podsumował prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS.
Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Wyboru laureatów dokonało jury w składzie:
Wyniki głosowania jury zostaną ogłoszone 5 grudnia 2011.
Patronem głównym 12. edycji konkursu jest Towarzystwo „Nasz Dom”. Patronami medialnymi tej edycji są: „Gazeta Wyborcza”, portal Gazeta.pl, dziennik „Metro”, Radio TOK FM oraz „Media & Marketing Polska”. Partnerem i niezależnym audytorem jest KPMG Audyt, a partnerem – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej www.galeria.ams.com.pl.