Od dzisiaj można określić parametry mediowe w outdoorze za pomocą innowacyjnej aplikacji do planowania – AMS Metrics. Twórcą systemu jest AMS – największa firma reklamy zewnętrznej.
AMS Metrics jest narzędziem do planowania kampanii reklamy zewnętrznej w największych miastach Polski, dla wszystkich nośników, bez względu na właściciela lub operatora. Dzięki temu narzędziu po raz pierwszy możliwe jest dostarczenie podstawowych wskaźników mediowych dla kampanii reklamy zewnętrznej – m.in. zasięgu i kosztów dotarcia.
– AMS Metrics to nasza odpowiedź na zapotrzebowanie rynku. Do tej pory borykaliśmy się w outdoorze z brakiem parametrów mediowych, które są wykorzystywane w innych mediach. Mamy nadzieję, że teraz to się zmieni – mówi Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS.
– Od 14 lat pracuję w reklamie zewnętrznej i przez cały czas poszukiwałem narzędzia, które precyzyjnie opisze nasze medium, dostarczając jednocześnie wymaganych przez rynek wskaźników. Wykorzystując wiedzę płynącą z modelowania ruchu, określiliśmy podstawowe determinanty, które mają bezpośredni i zasadniczy wpływ na przemieszczanie się mieszkańców w miastach. Na tej podstawie zostały zbudowane algorytmy, które wykorzystaliśmy w AMS Metrics – mówi Marcin Grabowski, pełnomocnik zarządu ds. badań, szef projektu.
System AMS Metrics oparty jest na modelu prawdopodobieństwa i uwzględnia dane z GUS-u, Biura Inżynierii Transportu oraz IGRZ. Narzędzie pozwala policzyć między innymi: koszt dotarcia (CPT), zasięg kampanii (1+, 3+), liczby kontaktów dla całej kampanii oraz średniej dla jednego widza. Aplikacja ułatwia również ustalenie proporcji podziału liczby nośników w poszczególnych miastach oraz wyznaczenie stopnia spektakularności kampanii – tzw. wskaźnik „S„.
Więcej na temat aplikacji można przeczytać na stronie www.amsmetrics.pl