Uczestnicy Nocy Muzeów w Warszawie, organizowanej z soboty na niedzielę 14/15 maja br., będą mogli zobaczyć ekspozycję plakatów z 10. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS, organizowanego pod hasłem „Skłodowska-Curie była kobietą!”. Wystawa będzie dostępna przy ul. Freta 16 w rodzinnym domu noblistki, w którym obecnie działa muzeum jej imienia.
Na wystawie zgromadzone zostały wybrane plakaty nadesłane na konkurs Galerii Plakatu AMS, który zorganizowała firma reklamy zewnętrznej AMS, a patronowały mu m. in. magazyn „Wysokie Obcasy” i Stowarzyszenie Kongres Kobiet. Celem konkursu – przygotowanego z okazji setnej rocznicy przyznania Skłodowskiej-Curie nagrody Nobla w dziedzinie chemii oraz Międzynarodowego Roku Chemii – było m.in. podkreślenie wkładu kobiet w światową naukę.
Ekspozycja jest jednym z wydarzeń przygotowanych przez Muzeum z okazji obchodzonego Roku Marii Skłodowskiej-Curie. – Zapraszamy do obejrzenia plakatów, które w nieszablonowy, nowoczesny sposób pokazują naszą noblistkę – powiedziała Małgorzata Marciniak, dyrektor Muzeum. – Wśród atrakcji proponowanych przez Muzeum tej wyjątkowej nocy jest też m.in.: budowa elektrowni jądrowej z masy solnej, poszukiwanie „promieniującego” skarbu, pokaz współczesnego i historycznego sprzętu dozymetrycznego, sprawdzanie jakości napromienionej żywności. Od godz. 22 na fasadzie budynku będzie można podziwiać Video Foto Mapping – widowiskową animację stwarzającą iluzję, że budynek Muzeum przeobraża się w laboratorium – dodaje Małgorzata Marciniak.
Patronem głównym 10. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS jest magazyn „Wysokie Obcasy”, patronem merytorycznym Stowarzyszenie Kongres Kobiet. Partnerem i niezależnym audytorem – spółka KPMG Audyt, partnerem – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Patronami medialnymi są miesięcznik „Media & Marketing Polska”, „Gazeta Wyborcza”, portal Gazeta.pl, dziennik „Metro” oraz Radio TOK FM.