O nas / Aktualności

Jan Bajtlik zwycięzcą konkursu „Miłość nie cukierki”

W 12. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS zorganizowanego pod hasłem Miłość nie cukierki zwyciężył plakat zaprojektowany przez Jana Bajtlika. W 2012 r. będzie go można zobaczyć na citylightach AMS w całej Polsce. Uczestnicy tegorocznej edycji konkursu, której patronowało Towarzystwo „Nasz Dom”, tworzyli plakaty pokazujące, że dzieci potrzebują od dorosłych przede wszystkim miłości, troski i poczucia bezpieczeństwa – w rodzinie biologicznej lub zastępczej.

– Janowi Bajtlikowi, autorowi zwycięskiej pracy, udało się w niezwykle prosty sposób pokazać, że „dom” jest zawsze lepszy niż jakikolwiek jego substytut – podsumował prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS. – Dzisiaj, w przeddzień 6 grudnia, kiedy tradycyjnie będziemy rozdawać dzieciom prezenty, to przesłanie nabiera szczególnego znaczenia – dodał Janusz Górski.

W tej edycji konkursu o nagrodę główną w postaci czeku na 7 000 zł walczyła rekordowa liczba 500 plakatów. Jury przyznało także pięć wyróżnień, które przypadły Jackowi Doszyniowi, Michałowi Jońcy, Aleksandrowi Kamińskiemu, Rafałowi Kołsutowi i Annie Nalewajko.

Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Wyboru laureatów dokonało jury w składzie:

  • Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS,
  • Andrzej Budek, artysta grafik,
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie,
  • Juliusz Donajski, prezes VFP Communications,
  • Małgorzata Foremniak, aktorka, ambasadorka dobrej woli UNICEF,
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS,
  • Jakub Jezierski, artysta grafik,
  • Maria Kurpik, kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie,
  • Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka,
  • Tomasz Polkowski, Przewodniczący Zarządu Towarzystwa „Nasz Dom”.

Patronem głównym 12. edycji konkursu jest Towarzystwo „Nasz Dom”. Patronami medialnymi tej edycji są: „Gazeta Wyborcza”, Gazeta.pl, „Metro”, Radio TOK FM oraz „Media & Marketing Polska”. Partnerem i niezależnym audytorem jest KPMG Audyt, a partnerem – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Informacje o konkursie znajdują się na stronie internetowej www.galeria.ams.com.pl.