Projekty plakatów można nadsyłać do 5 listopada. Oceni je jury, w którym oprócz osób zawodowo związanych z reklamą, zasiada także aktorka i rowerzystka Magdalena Cielecka. Zwycięską pracę poznamy 20 listopada.
– W kolejnych edycjach Galerii podejmujemy ważne, aktualne tematy społeczne. Tym razem chcemy zachęcić mieszkańców miast, aby przesiedli się na rowery – mówi Piotr Parnowski, prezes firmy AMS, która organizuje konkurs. – Żyjemy w coraz bardziej zatłoczonych miastach i mamy mało czasu na aktywne spędzanie czasu. Jednym ze sposobów stawienia czoła korkom – i to sposobem bardzo zdrowym – jest jeżdżenie rowerem do szkoły czy pracy. Na szczęście w miastach rowerzyści mają coraz lepsze warunki – jest coraz więcej ścieżek rowerowych i stojaków. Zachęcamy więc do „myślenia rowerowo”, bo to i szybko i zdrowo – podkreśla Piotr Parnowski.
Konkurs Galerii Plakatu ma charakter otwarty. Prace należy przesyłać do 5 listopada na adres audytora konkursu: KPMG, ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa. Jury w składzie: Maciej Buszewicz (artysta grafik, profesor ASP w Warszawie), Magdalena Cielecka (aktorka, rowerzystka), Juliusz Donajski (prezes VFP Communications, wydawcy tygodnika Media & Marketing Polska), Janusz Górski (artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS), Maria Kurpik (kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie), Piotr Młodożeniec (artysta grafik), Marcin Mroszczak (dyrektor kreatywny agencji reklamowej DDB Warszawa, członek Klubu Twórców Reklamy), Marcin Rene Wawrzkiewicz (artysta grafik, współtwórca MamaStudio) i Piotr Parnowski (prezes AMS) wybierze laureatów w dwuetapowym głosowaniu. Prace zakwalifikowane do drugiego etapu konkursu zostaną zaprezentowane 20 listopada w Warszawie podczas wernisażu wystawy pokonkursowej. Natomiast zwycięski plakat zawiśnie na nośnikach typu citylight w całej Polsce.
Patronem merytorycznym ósmej edycji konkursu Galerii Plakatu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które ufundowało nagrody dodatkowe. Wybrani przez jury uczestnicy konkursu trafią na „short listę” w eliminacjach do konkursu Young Creatives. Najlepsze zespoły wyłonione w polskich eliminacjach wyjadą do Cannes zmierzyć się z najlepszymi grupami z innych krajów.
Patronami medialnymi konkursu są tygodnik „Media i Marketing Polska”, portal Gazeta.pl oraz Radio TOK FM. Audytorem konkursu jest firma KPMG.