O nas / Aktualności

Wzbudzające emocje prace konkursu Galerii Plakatu AMS na ogrodzeniu Łazienek Królewskich

Od połowy stycznia 2012 prace wybrane do finału 12. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS zorganizowanego pod hasłem Miłość nie cukierki można podziwiać na plenerowej wystawie na ogrodzeniu Łazienek Królewskich w Warszawie. Ekspozycja prac mówiących o potrzebie miłości i rodziny w tym niezwykle prestiżowym miejscu potrwa do końca stycznia.

W środę 18 stycznia o godz. 12.00 przy Parkanie Łazienek Królewskich odbędzie się uroczyste otwarcie wystawy, w którym wezmą udział m.in.: Włodzimierz Paszyński – zastępca Prezydenta m.st. Warszawy, Marek Kuzaka – prezes AMS, Tomasz Polkowski – przewodniczący Towarzystwa „Nasz Dom” i Sylwester Soćko – dyrektor Ośrodka Wsparcia Rodzinnej Opieki Zastępczej PORT.

Uczestnicy tej odsłony konkursu Galerii Plakatu AMS, której patronowało Towarzystwo „Nasz Dom”, tworzyli plakaty pokazujące, że dzieci potrzebują od dorosłych przede wszystkim miłości, troski i poczucia bezpieczeństwa – w rodzinie biologicznej lub zastępczej. Główną nagrodę – czek w wysokości 7 tysięcy złotych – jurorzy przyznali Janowi Bajtlikowi, studentowi ASP w Warszawie. Niezwykle oszczędny w formie, typograficzny plakat, na którym są tylko dwa słowa – kluczowe „dom” oraz przekreślone „dziecka” – w prosty sposób pokazuje, że „dom” jest zawsze lepszy niż jakikolwiek jego substytut. Plakat Jana Bajtlika jest również prezentowany na 1500 citylightów AMS w całej Polsce.

Na wystawie, która potrwa do końca stycznia, będzie można podziwiać 38 najlepszych projektów, które zostały zakwalifikowane przez jury do finału konkursu. – Wybraliśmy plakaty, które będą wzbudzały emocje, ale nie są „zimne”. Nie chodzi nam o epatowanie smutkiem czy przerażanie – o co nietrudno, gdy w grę wchodzi troska o dzieci w życiowych tarapatach – mówił prof. Maciej Buszewicz, przewodniczący jury.

Patronem głównym 12. edycji konkursu jest Towarzystwo „Nasz Dom”. Patronami medialnymi tej edycji są: „Gazeta Wyborcza”, Gazeta.pl, „Metro”, Radio TOK FM oraz „Media & Marketing Polska”. Partnerem i niezależnym audytorem jest KPMG Audyt, a partnerem – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Informacje o konkursie znajdują się na stronie internetowej www.galeria.ams.com.pl.