Z Sylwią Mokrysz, członkiem Zarządu Mokate SA rozmawia Grażyna Gołębiowska, AMS
Czy wcześniej korzystali Państwo z outdooru jako medium reklamowego? Co skłoniło Państwa do wyboru reklamy zewnętrznej?
Mokate korzysta z outdooru niemal zawsze przy prowadzeniu dużych kampanii reklamowych – jest to doskonałe medium, obok prasy, telewizji i internetu. Outdoor wyjątkowo dobrze uzupełnia pozostałe kanały komunikacji i pozwala dotrzeć do jeszcze większej grupy osób.
Jak powstał pomysł na kampanię Minutka i plakat?
Pomysł na konkurs „Super Mama” powstał kilka lat temu. Chcieliśmy dotrzeć do naszych lojalnych Klientów Minutki i zaoferować im coś, co wzbudzi pozytywne emocje i jednocześnie pozwoli wygrać nagrody dla całej rodziny. Poprzednie edycje konkursu cieszyły się ogromnym zainteresowaniem, otrzymaliśmy mnóstwo prac. Tegoroczny konkurs trwa dopiero nieco ponad miesiąc – już teraz jednak mogę stwierdzić, że jego popularność jest bardzo duża.
Jak oceniają Państwo pierwsze efekty?
Efekty są zaskakująco dobre – jestem przekonana o tym, że udział w zwiększeniu popularności naszego konkursu ma również reklama na nośnikach zewnętrznych. Bardzo dobrze uzupełnia inne kanały komunikacji, pozwala dotrzeć do dużej grupy naszych klientów – część bilboardów znajduje się w mniejszych miejscowościach.
Zauważamy zwiększenie sprzedaży Minutki, większe zainteresowanie prasy i dużą ilość zgłoszeń konkursowych – o wiele większą niż w porównywalnym okresie w trakcie trwania poprzedniej edycji konkursu.
Co może Pani poradzić tym, którzy pierwszy raz zdecydują się na kampanię na nośnikach reklamy zewnętrznej? Na co powinni zwrócić uwagę?
Przede wszystkim na prostotę komunikatu, przejrzystość i czytelność projektu graficznego. Komunikat powinien być czysty i klarowny – wszystko powinno być jasne na pierwszy rzut oka.