Od początku stycznia na 1500 nośnikach AMS w całej Polsce można oglądać plakat Jana Bajtlika, zwycięzcy 12. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS zorganizowanego pod hasłem Miłość nie cukierki. Uczestnicy tej odsłony konkursu, której patronowało Towarzystwo „Nasz Dom”, tworzyli plakaty pokazujące, że dzieci potrzebują od dorosłych przede wszystkim miłości, troski i poczucia bezpieczeństwa – w rodzinie biologicznej lub zastępczej.
Niezwykle oszczędny w formie, typograficzny plakat, na którym są tylko dwa słowa – kluczowe „dom” oraz przekreślone „dziecka” – w prosty sposób pokazuje, że „dom” jest zawsze lepszy niż jakikolwiek jego substytut. Zdaniem jurorów projekt Jana Bajtlika spełnia wszystkie przyjęte w tej edycji kryteria: jest zrozumiały, wzbudza emocje, ale nie zasmuca i nie straszy – przeciwnie, jest intrygujący i może zachęcić do zainteresowania się ideą rodzicielstwa zastępczego jako alternatywą dla domów dziecka.
– W Polsce, na przekór rozwiązaniom krajów rozwiniętych i w opozycji do potrzeb dzieci, istnieje kilkaset domów dziecka – mówi Tomasz Polkowski, prezes Towarzystwa „Nasz Dom. – Dzieci żyją w nich odseparowane od najbliższych, w warunkach wychowania grupowego, tęskniące za domem, miłością, bliskością. Domy dziecka być może są wygodne dla dorosłych, natomiast dzieciom potrzebne są rodziny – najlepiej ich własne, którym trzeba i można pomagać, a jeśli okaże się to niemożliwe – rodziny zastępcze, w których dzieci znajdą zrozumienie i uczucie – dodaje Tomasz Polkowski.
Plakat, prezentowany na citylightach AMS, będzie można oglądać w pierwszej połowie 2012 roku w całej Polsce.
Patronem głównym 12. edycji konkursu jest Towarzystwo „Nasz Dom”. Patronami medialnymi tej edycji są: „Gazeta Wyborcza”, Gazeta.pl, „Metro”, Radio TOK FM oraz „Media & Marketing Polska”. Partnerem i niezależnym audytorem jest KPMG Audyt, a partnerem – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Informacje o konkursie znajdują się na stronie internetowej www.galeria.ams.com.pl.