Firma reklamy zewnętrznej AMS SA rozpoczęła kolejny etap zaplanowanego na 2003 rok programu porządkowania systemu nośników. Po uporządkowaniu „wizerunku” wiat przystankowych w Warszawie i objęciu ich codziennym monitoringiem przyszła kolej na modernizację techniczną billboardów.
Przewiduje ona m.in. ujednolicenie identyfikacji sieci billboardów we wszystkich głównych miastach Polski poprzez wprowadzenie nowych ram. Pierwszy etap obejmie Warszawę. Na wybranych lokalizacjach nowe ramy pojawiły się już w ubiegłym roku. Rozpoczęty etap zakłada zakończenie wymiany ram na pozostałych lokalizacjach w Warszawie, czyli na 1250 tablicach. Wymiana ram warszawskich potrwa ok. czterech miesięcy, a jej koszt wyniesie 1,3 mln zł. Szacuje się, że w całej Polsce docelowo ma zostać wymienionych ok. 5,5 tys. ram. Nowe ramy wykonane są z tworzywa sztucznego lub aluminium.
Cały program zakłada poprawę jakości wszystkich sieci w kilku płaszczyznach, nie tylko w obszarze modernizacji technicznej billboardów i identyfikacji wizualnej. Inne elementy programu to poprawa jakości lokalizacji (dalsza rozbudowa i optymalizacja sieci billboardów, uporządkowanie sieci backlightów), ujednolicenie systemu oświetlenia oraz systemu napinania winylu w przypadku backligtów, dbałość o estetykę i czystość wiat przystankowych.
Działania w zakresie tych ostatnich zostały już zakończone. Dzięki akcji „czystość wiat” wyeliminowany został problem dzikich ogłoszeń i ich dewastacji. Stałą ochroną zapewnianą przez firmę „Juwentus” zostały objęte 524 wiaty eksploatowane przez spółkę zależną AMS – Adpol.
Realizacja całego programu będzie przeprowadzana etapami, rozłożonymi na cały 2003 rok.