O nas / Aktualności

Pierwsza kampania pieczywa BIO Piekarni Cukierni Putka

Pierwsza kampania pieczywa BIO Piekarni Cukierni Putka na EKO wiatach AMS

A BIO TO WIE – Putka wykorzystuje certyfikowane EKO wiaty AMS w połączeniu z przystankami komunikacji miejskiej w Warszawie i Łodzi. Promocja zdrowej diety, zrównoważonego rolnictwa i troski o dobro planety współgra z wykorzystaniem prośrodowiskowych rozwiązań oferowanych przez AMS – powierzchni reklamowych zlokalizowanych na przystankach z zielonymi dachami.  

Produkcja certyfikowanego pieczywa BIO wymaga starannie wyselekcjonowanych surowców, przygotowania specjalnej strefy produkcyjnej, a także specjalistycznych szkoleń personelu. W kampanii pieczywa BIO wykorzystane zostały formaty OOH spójne ze strategią marketingową reklamowanego produktu. Plakaty pojawiły się m.in. na EKO wiatach AMS, które otrzymały Certyfikat Carbon Footprint Approved – międzynarodowy znak towarowy przyznawany produktom lub usługom, które zostały wytworzone lub dostarczone w odpowiedzialny środowiskowo i społecznie sposób.

–  W Polsce chleb jemy codziennie, do wielu posiłków. W najnowszej kampanii zachęcamy do wybierania naszego pieczywa BIO znakowanego Euroliściem, czyli logo europejskiego systemu rolnictwa ekologicznego, którego produkcja jest mniej obciążająca dla środowiska. Chcieliśmy to upowszechnić – dlatego wybór padł na przystanki AMS, w tym na pokryte zielonym dachem EKO wiaty. Tym samym dołączyliśmy do grona marek, którym bliski jest zrównoważony rozwój i dążenie do neutralności klimatycznej – mówi Zuzanna Putka-Twardowska, Członek Zarządu, Dyrektor Sieci Własnej i Marketingu w firmie Putka.

Uprawy ekologiczne przyczyniają się do zminimalizowania zanieczyszczenia gleby, wód gruntowych i zachowania bioróżnorodności, a tym samym zmniejszania negatywnego wpływu na ekosystemy. Pieczywo BIO wypieczone z ekologicznych surowców pozbawione jest sztucznych dodatków, takich jak konserwanty czy barwniki, a ponadto dłużej utrzymuje świeżość.

AMS jest pionierem budowy EKO wiat przystankowych na polskim rynku. Zielone przystanki z dachami porośniętymi roślinami rozchodnika powstają w partnerstwie trzech stron: zaangażowanych społecznie marek, samorządu i AMS. EKO wiaty poprawiają mikroklimat w mieście, sprzyjają ptakom i owadom, zapewniają retencję wody i – co najważniejsze – redukują ślad węglowy. Ponadto, za każdą reklamę na EKO wiacie, AMS sadzi drzewa. Firma oferuje możliwości reklamowe na 150 EKO wiatach z zielonymi dachami w dziewięciu miastach. W 2023 roku AMS ogłosił pierwszą w polskiej branży OOH strategię środowiskową.