O nas / Aktualności

„Zwierzę też człowiek” – rusza jubileuszowy konkurs Galerii Plakatu AMS

W 20. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS zadaniem uczestników jest zaprojektowanie plakatu na temat prawa zwierząt do godnego życia.

 

– Jaki jest los zwierząt w naszym kraju? Wydawałoby się, że nie jest źle. Jesteśmy coraz bardziej świadomi ich praw, protestujemy przeciwko trzymaniu zwierząt w klatkach i aktom okrucieństwa. Wolontariusze wspomagają schroniska, a celebryci wzywają do adopcji bezdomnych psiaków – mówi Grażyna Gołębiowska, Dyrektor Marketingu AMS. – Wciąż jednak jest wiele do zrobienia. Dowodem na to są chociażby masowo porzucane w czasie wakacji domowe zwierzaki. Jak zawsze liczymy na dobre prace, pokazujące, że zwierzęta mają swoje potrzeby i dziką naturę, którą trzeba poznać i szanować – dodaje Grażyna Gołębiowska.

Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 12 listopada 2019 r., przesyłając je na adres audytora konkursu Ernst & Young Audyt, Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa(tel.+48 22 557 7000). Na kopertach należy dodać: KONKURS GALERII PLAKATU AMS.

Werdykt jury poznamy 29 listopada 2019 roku, a zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce w 2020 roku.

Wyboru laureatów dokona jury w składzie:

  • Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS
  • Łukasz Balcer, prezes Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie
  • Marcin Dorociński, aktor zaangażowany w wiele akcji na rzecz zwierząt
  • Dawid Fabjański, Prezes Zarządu Animal Rescue Polska, Biegły Sądowy z dziedziny dobrostanu zwierząt i ochrony zwierząt
  • Ewelina Gąska, projektantka graficzna, ilustratorka, Senior Designer Saatchi&Saatchi
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS
  • Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek zarządu STGU
  • Justyna Stoszek, rzeźbiarka, malarka
  • Dorota Sumińska, lekarz weterynarii, autorka audycji „Wierzę w zwierzę” w Radiu TOK FM
  • Adam Wajrak, działacz na rzecz ochrony przyrody, dziennikarz związany z „Gazetą Wyborczą”.

Wszyscy laureaci konkursu zostaną zaproszeni do finału przeglądu portfolio dla młodych twórców pod nazwą See&Say, organizowanego przez Klub Twórców Reklamy (KTR). Dzięki temu spotkają się z uznanymi pracodawcami i twórcami z wielu dziedzin kreatywnych. Każdy z uczestników będzie miał możliwość wyboru kilku ekspertów, którzy ocenią jego prace i przekażą mu swoje wskazówki.

Nadzór na prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje audytor konkursu Ernst & Young Audyt Polska; partnerami konkursu są Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Klub Twórców Reklamy (KTR), a patronat objęło Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce. Patroni medialni to: „Gazeta Wyborcza”, Wyborcza.pl, Gazeta.pl, Radio TOK FM oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

 

Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej: www.galeriaplakatu.ams.com.pl.

***

Galeria Plakatu AMS powstała w kwietniu 2004 roku. Jest projektem non-profit, którego celem jest rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną, promowanie polskiego, dobrze zaprojektowanego plakatu oraz zbliżenie środowisk reklamowego i akademickiego. Głównym punktem projektu są otwarte konkursy na plakat o tematyce społecznej i kulturalnej. Biorą w nich udział przede wszystkim studenci szkół artystycznych oraz młodzi graficy-projektanci. Co roku na konkurs napływa kilkaset prac – jest to prawdopodobnie największy konkurs dla młodych grafików w Polsce. Prace laureatów są eksponowane w ogólnopolskich kampaniach na nośnikach reklamowych typu citylight (gabloty wiat przystankowych) należących do AMS. Wybrani uczestnicy odbyli staże w czołowych polskich agencjach reklamowych, część z nich rozpoczęła tam pracę.

 

Jak dotąd odbyło się dziewiętnaście edycji konkursu:

  1. Zapraszamy do… – promocja miast i regionów Polski
  2. Popatrz w chmury, zostaw mury! – walka z wandalizmem
  3. Bądź mądry – czytaj prasę – promocja czytelnictwa prasy
  4. Wszyscy jedziemy na jednym wózku – uświadomienie nierównego statusu niepełnosprawnych
  5. Międzynarodowe Biennale Plakatu – plakat reklamujący Biennale Plakatu
  6. Zostaw samochód – daj odetchnąć miastu – promocja komunikacji miejskiej
  7. Sieć = alienacja lub sieć = wspólnota – społeczna rola internetu
  8. Myśl rowerowo! – promocja roweru jako środka komunikacji w miastach
  9. Fryderyku! Wróć do Warszawy! – związki Fryderyka Chopina z Warszawą
  10. Skłodowska-Curie była kobietą – wspieranie starań kobiet o równouprawnienie
  11. Dzisiaj Polska! – promocja Polski podczas prezydencji w Unii Europejskiej
  12. Miłość nie cukierki – najlepiej w rodzinie – jeśli nie biologicznej, to w zastępczej
  13. Twoja sprawa – wezwanie do reagowania na przemoc
  14. Tacy jesteśmy. Polacy 1989–2014 – autoportret Polaków roku 2014
  15. Przestrzeń wspólna – przestrzeń niczyja? – dyskusja na temat przestrzeni publicznej
  16. Szekspir do nieskończoności – uniwersalność twórczości Szekspira 400 lat po jego śmierci
  17. Myślę o Wiśle – promocja Wisły w 2017 roku – Roku Rzeki Wisły
  18. Rzeczpospolita = rzecz wspólna – jak rozumiemy dobro wspólne w 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
  19. Jedz ostrożnie – promocja zdrowego odżywiania i jego społecznego znaczenia.

 

Między innymi za konkursy Galerii Plakatu firma AMS otrzymała nagrody i wyróżnienia, np.: tytuł Sponsora Roku arts & business, wyróżnienie w konkursie Media Trendy w kategorii marketing społeczny oraz ZNAK NA TAK za niekonwencjonalną promocję reklamy zewnętrznej.

Przebieg konkursu jest nadzorowany przez audytora, a nagrodzone prace zostają wyłonione przez niezależne jury.