27 lipca br. firmy AMS i Ströer Polska zawarły umowę konsorcjum w celu wspólnego ubiegania się o zawarcie umowy koncesji na budowę i utrzymanie wiat przystankowych dla Warszawy.
Umowa konsorcjum została zawarta wyłącznie na potrzeby tego postępowania. Pełnomocnik nowo powstałego konsorcjum w imieniu obu firm złoży 28 lipca br. w Urzędzie Miasta St. Warszawy wniosek o zawarcie umowy koncesji.
Ideą zawarcia konsorcjum przez AMS SA i Ströer Polska jest połączenie potencjałów obu firm. Korzyści płynące dla miasta z takiego rozwiązania to m.in. połączenie unikalnego doświadczenia AMS w meblowaniu polskich miast z europejskim doświadczeniem Ströera w tym zakresie. Z drugiej strony, ponieważ miasto podpisze umowę tylko z jednym koncesjonariuszem, konsorcjum daje gwarancję sprawności realizacji procesu inwestycyjnego i zwiększenie jego bezpieczeństwa wynikającego z wniesienia kapitałów dwóch silnych partnerów, a tym samym zniwelowania ryzyka gospodarczego inwestycji. Firmy tworzące konsorcjum są największymi operatorami polskiej branży reklamy zewnętrznej. Obie mają stabilną sytuację finansową i są w Grupach notowanych na giełdach. To podwójne zabezpieczenie dla miasta. Tak jest w porównywalnych miastach europejskich, np. w Wiedniu, Dreźnie czy Hamburgu.
18 maja 2010 r. władze Miasta Stołecznego Warszawy ogłosiły postępowanie w sprawie udzielenia koncesji na budowę i utrzymanie wiat na przystankach komunikacji miejskiej. Wymienionych zostanie 1580 wiat. 28 lipca br. upływa termin składania przez zainteresowane firmy wniosków o zawarcie umowy koncesji. Kolejnym etapem będą negocjacje Ratusza z wybranymi firmami, których celem będzie ustalenie ostatecznych warunków zamówienia. Szacowane przez miasto koszty przedsięwzięcia to ok. 80 mln zł, które pokryje wybrany w postępowaniu inwestor. W zamian za uzyskaną koncesję, będzie mógł sprzedawać powierzchnię reklamową na wiatach przystankowych. W przypadku konsorcjum AMS i Ströer, po wspólnej inwestycji w budowę i montaż wiat, każda z firm będzie samodzielnie sprzedawać powierzchnie reklamowe. Jest to jedna z największych inwestycji na polskim rynku reklamy zewnętrznej.
„Dzięki doświadczeniu w realizacji kontraktów na meble miejskie na międzynarodowych rynkach, m.in. na niemieckim, który jest bardzo wymagającym rynkiem i oczekuje najwyższych standardów jakości, wiemy, że wiaty przystankowe muszą być nie tylko estetyczne, ale też funkcjonalne. To niezwykle istotne z punktu widzenia pasażerów. Wiaty, które chcemy zaproponować Warszawie, właśnie takie są. Mają nowoczesną i elastyczną konstrukcję, można je dopasować do każdej, także wąskiej przestrzeni. Są odporne na zniszczenia i łatwe w konserwacji. Chronią przed wiatrem i słońcem, a oprócz tego mają estetyczne, zgodne z nowoczesną stylistyką, wzornictwo” – mówi Janusz Malinowski, Prezes firmy Ströer Polska.
Biorąc pod uwagę, że Miasto Stołeczne Warszawa, w ramach kontraktu, zamierza partycypować w zyskach z tytułu sprzedaży reklam, nie bez znaczenia jest fakt, że obie firmy mają doskonałe rozeznanie potrzeb i specyfiki krajowego rynku, rozbudowaną sieć klientów, a co za tym idzie, nie muszą szukać nabywców na reklamę na przystankach.
„Bardzo cieszymy się, że zostało wreszcie ogłoszone postępowanie o udzielenie koncesji, ponieważ zabiegaliśmy o to od wielu lat. Będziemy mogli wykorzystać nasze unikalne, 20-letnie doświadczenie z polskiego rynku, na którym realizowaliśmy niekiedy bardzo trudne i niestandardowe projekty, wymagające indywidualnego podejścia. AMS jest największym operatorem na rynku citylightów w wiatach przystankowych i ma dobrą znajomość potrzeb klientów w tym zakresie” – mówi Marek Kuzaka, Wiceprezes Zarządu AMS SA.
Niepotwierdzony jeszcze przez miasto termin zakończenia negocjacji z firmami, które złożyły wniosek o koncesję, to 2-3 miesiące. Włodarze Warszawy zakładają, że pierwsze wiaty staną już w przyszłym roku, a całość inwestycji zostanie zrealizowana w ciągu najbliższych 3 lat. Tempo realizacji inwestycji zależy także od tego, jak szybko zostanie wybrany koncesjonariusz.
Więcej informacji:
Ze strony AMS:
Grażyna Gołębiowska, Dyrektor Działu Komunikacji Marketingowej i PR
g.golebiowska@ams.com.pl
Tel.: 502 722 805
Ze strony Grupy Ströer:
Marta Głowacka, Citybell Consulting
mglowacka@citybell.pl
Tel.: 722 349 000
AMS SA jest wiodącą firmą na polskim rynku reklamy zewnętrznej, działa od 1990 roku. Od września 2002 roku jest częścią Grupy Agora. Wyposażył w meble miejskie 27 polskich miast, montując ponad 3 300 wiat przystankowych i realizując kontrakty z wszystkimi dużymi miastami w Polsce. AMS zrealizował także pionierskie na polskim rynku inwestycje w „salonie stolicy” – kioski i słupy na Krakowskim Przedmieściu i wiaty przystankowe w Al. Ujazdowskich w Warszawie, a także meble miejskie w reprezentacyjnym pasażu Wrocławia – ul. Oławskiej. Kioski i słupy na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie zostały uznane przez „Media i Marketing Polska” za najlepszy projekt pilotażowy 2008 roku. AMS prowadzi projekt Bramy Kraju – kompleksowy program marketingu miejskiego poświęcony tworzeniu wizerunku i marki polskich miast, który w szczególności dedykowany jest kształtowaniu przestrzeni publicznej. W ramach programu m.in. we współpracy z Gminą Miejską Kraków został zrealizowany w 2009 konkurs na zagospodarowanie Placu Wolnica ze szczególnym uwzględnieniem wyposażenia w meble miejskie, a w trakcie przygotowań jest konkurs na wizję zagospodarowania Placu Wałowego w Gdańsku. Klientom AMS oferuje skuteczne kampanie reklamowe z wykorzystaniem najszerszego na polskim rynku portfolio nośników. Posiada nośniki reklamowe ze wszystkich segmentów rynku: universal, premium – w tym przewijane nośniki cityscroll – superpremium i spectacular. W portfolio znajduje się również outdoor mobilny – reklama na autobusach i tramwajach. Łącznie AMS dysponuje na tych nośnikach ponad 24,6 tys. powierzchni ekspozycyjnych. W ofercie firmy znajdują się także nośniki reklamowe małego formatu na stacjach benzynowych oraz powierzchnie reklamowe w metrze warszawskim. W 2008 roku AMS uruchomił w metrze warszawskim pionierski na rynku kanał komunikacji marketingowej out-of-home – telewizję kontentowo-reklamową CityINFOtv. Więcej na www.ams.com.pl.
Ströer
Ströer Out-of-Home Media AG specjalizuje się we wszystkich formach reklamy zewnętrznej – począwszy od klasycznych plakatów, reklam w poczekalniach i masowym transporcie, aż do mediów cyfrowych i interaktywnych. Firma oferuje ponad 280.000 przestrzeni reklamowych i jest jednym z wiodących reklamodawców „out-of-home” w Europie. Pod względem przychodów ze sprzedaży, Ströer jest liderem na kluczowych dla firmy rynkach: Niemiec, Turcji i Polski (po przejęciu News Outdoor Polska). Na tych rynkach firma zapewnia swoim klientom szeroką sieć ogólnokrajowych kampanii reklamowych. Grupa Ströer zatrudnia 1, 400 pracowników w 60 lokalizacjach. W portfolio firmy znajduje się wiele różnych zewnętrznych produktów reklamowych. W zakresie nośników reklamy i mebli miejskich, firma przywiązuje duże znaczenie do zapewnienia najwyższej jakości, innowacyjności i nowoczesnego designu. Ze swoimi produktami, Ströer wyznacza nowe standardy projektowania przestrzeni publicznych. Meble miejskie Firmy Ströer otrzymały już 26 międzynarodowych nagród.
Grupa Ströer może poszczycić się dużą ilością kontraktów z miastami europejskimi, obejmującymi zarówno nowoczesne nośniki reklamowe, jak i wyposażenie ich w meble miejskie. Ströer od wielu lat prowadzi także intensywne prace rozwojowo-badawcze w zakresie mebli miejskich, a jego Centrum Technologicznie w Kolonii należy do najnowocześniejszych w Europie.
Ströer Polska jest pomysłodawcą i organizatorem Festiwalu Promocji Miast i Regionów, który stał się prestiżowym wydarzeniem stanowiącym symbol integracji środowiska samorządowego i biznesu oraz promowania najwyższych standardów pracy, kreatywności, rzetelności i zaangażowania w procesie budowania wizerunku oraz promowania miast i regionów.
Więcej informacji o firmie można znaleźć na stronie www.stroeer.com