20 stycznia w całej Polsce pojawiły się plakaty finalistów 9. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS. Wybrane prace można oglądać na citylightach AMS w największych polskich miastach oraz w wagonach warszawskiego metra.
Zadaniem uczestników konkursu organizowanego w 2009 r. pod hasłem „Fryderyku! Wróć do Warszawy!” przez firmę reklamy zewnętrznej AMS i Miasto Stołeczne Warszawę było zaprojektowanie plakatu promującego wiedzę o związkach Fryderyka Chopina z Warszawą – miejscem, które ukształtowało kompozytora jako człowieka i artystę. Na citylightach pojawiły się dwa plakaty finalistów konkursu – oszczędny typograficzny projekt „Chopin LIVE in Warsaw” zaprojektowany przez Piotra Karskiego (nagroda główna) oraz portret młodego Chopina spacerującego po mieście w luźnej bluzie hiphopowca autorstwa Piotra Micherewicza (wyróżnienie).
Prace wszystkich laureatów konkursu można natomiast podziwiać na ekranach CityINFOtv – należącej do AMS telewizji kontentowo-reklamowej w wagonach warszawskiego metra. Więcej nadesłanych na konkurs plakatów znajdzie się w książce „Chopin LIVE in Warsaw”.
– Nagrodzone w konkursie projekty to dzieła młodych grafików, którzy zdecydowanie odeszli od pokazywania posągowej postaci kompozytora. Plakaty, które można już zobaczyć w całej Polsce, w nowoczesny sposób przekazują główną ideę konkursu – że Chopin pochodził z Warszawy – podkreśla Katarzyna Ratajczyk, dyrektor Biura Promocji Miasta.
9. edycja konkursu Galerii Plakatu AMS odbyła się pod honorowym patronatem Biura Obchodów Chopin 2010 oraz Teatru Wielkiego Opery Narodowej. Patronem merytorycznym było Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Patroni medialni to tygodnik „Media & Marketing Polska”, „Gazeta Wyborcza”, portal Gazeta.pl Warszawa oraz dziennik „Metro”. Partnerem i audytorem konkursu było KPMG.