AMS rozpoczął realizację koncesji krakowskiej – w ciągu 10 lat zostanie wybudowanych 600 wiat przystankowych z około 1600 stronami reklamowymi.
Kraków jest drugim po Warszawie miastem, w którym AMS realizuje strategię rozwoju citylightów z segmentu premium w wiatach przystankowych. Podobnie jak w Warszawie, wiaty przystankowe docelowo będą interaktywne – standardowo wyposażone w technologię NFC oraz kody QR (bramka gateams.com), a także w wybranych lokalizacjach – w darmowe WiFi.
– Polski rynek reklamy out-of-home wymaga nowego otwarcia. Musimy modernizować swoje systemy, wykorzystywać światowe trendy i pomysły. Meble miejskie to naturalny kierunek rozwoju reklamy OOH – dobrze wpisany w przestrzeń publiczną outdoor może być niezwykle skutecznym, a przy tym przyjaznym medium reklamowym – powiedział Marek Kuzaka, prezes AMS.
Budowa wiat dla największych miast to kluczowe projekty dla rynku reklamy zewnętrznej w Polsce. Segment mebli miejskich jest jednym z najbardziej przyszłościowych na rynku reklamy out-of-home, szczególnie w centrach miast. Budowa systemu nowych wiat da impuls do porządkowania przestrzeni miejskiej poprzez udostępnienie nowoczesnych powierzchni reklamowych. Co istotne, citylighty są standardem na rynkach europejskich oraz cieszą się wysokim stopniem dotarcia i akceptacji wśród atrakcyjnych dla reklamodawców grup odbiorców miejskich.