AMS Plakat Test, narzędzie umożliwiające ocenę kreacji plakatu outdoorowego zostało wzbogacone o nową funkcjonalność – od lipca br. możliwe jest także sprawdzenie projektu plakatu umieszczanego na tyłach autobusów (tzw. busback).
AMS Plakat Test umożliwia ocenę layoutu plakatu outdoorowego. Dzięki niemu można sprawdzić i ocenić czytelność plakatu w ruchu ulicznym – teraz także na tyłach autobusu. Ocena kreacji plakatu odbywa się w 4 krokach – wystarczy wczytać projekt, zobaczyć, jak wygląda on na ulicy w realnym otoczeniu (widok z chodnika i pasa jezdni), poddać projekt analizie i pobrać raport, który zawiera podsumowanie i wskazówki z przeprowadzonej analizy plakatu.
– Plakat to przedmiot sztuki użytkowej. Sukces kampanii zależy przede wszystkim od jakości i czytelności kreacji w warunkach ruchu ulicznego, czyli w efekcie – od dobrego projektu. Źle zaprojektowany layout jest po prostu nieefektywny. Wciąż częstym błędem przy projektowaniu plakatu reklamowego jest traktowanie go jako kolejnej wersji reklamy prasowej. Tymczasem jest to plakat uliczny i jego odbiór odbywa się w specyficznych warunkach – dlatego tak pomocny jest AMS Plakat Test. – podsumowuje Dorota Cetnarska, współautorka narzędzia (Marketing & Research Advisor w AMS).
Więcej: amsplakattest.pl