Blog / Różne oblicza druku soczewkowego

 

Klientom, którzy szukają niestandardowych, przyciągających uwagę rozwiązań w kampaniach outdoorowych, często proponujemy druk soczewkowy. Mimo że niestandardowych rozwiązań w ofercie AMS jest mnóstwo – od aranżacji całych wiat i gablot, mat zapachowych po druk elektroluminescencyjny i prawdziwe neony na przystanku – są rozwiązania, w których ten rodzaj druku sprawdza się najlepiej.

Na druk soczewkowy stawiamy najczęściej wtedy, gdy chcemy zaskoczyć odbiorcę, a  plakat swoją treścią pasuje do tego rozwiązania. Druk soczewkowy daje wiele możliwości – warto jednak postawić na takie, które będą proste w przekazie, a plakat będzie opowiadał historię. Przykładem takiego rozwiązania jest plakat, na którym umieszczone są dwie twarze i w zależności, z której strony nośnika stoimy – widzimy jedną z nich. Dzięki możliwości animacji obrazów na płaskiej powierzchni uzyskujemy efekt płynnego przejścia jednego obrazu w drugi.

Druk soczewkowy dosłownie i w przenośni ma różne oblicza. Zobaczcie przykładowe kampanie, w których wykorzystano ten efekt przy animacji dwóch twarzy.

HBO użyło tego niestandardowego rozwiązania do promocji swoich seriali: „Watahy” i „Ślepnąc od świateł”. Na kreacji reklamowej widzimy dwie serialowe postacie.

Ten sam efekt został wykorzystany w promocji albumy Michaela Bublé „Nobody but me”. Na jednym plakacie widzimy dwa wizerunki artysty – aktualny i jako młodego chłopca. Film z kampanii można obejrzeć tutaj.

Efekt postarzania i odmładzania postaci widzimy w reklamie programu „Cofnij czas”. Postać na plakacie w zależności od punktu widzenia starzeje się i młodnieje. Kampania ma nawiązywać do treści programu, w którym eksperci pomagają uczestnikom zmienić nawyki żywnościowe i pracować nad sprawnością fizyczną.

Dwie twarze na jednym plakacie – to tylko jedna z możliwości. Dzięki animacji w druku soczewkowym mogą zmieniać się różne elementy obrazu i napisy. O nich napiszemy w kolejnych częściach tej serii.