W połowie listopada br. na przystankach w całej Polsce pojawiła się „Nadzieja” – intrygujący plakat Justyny Stoszek. Praca jest wspólnym komentarzem autorki i AMS na temat sytuacji, w jakiej znalazł się cały świat.
Autorką plakatów, na których to jedno słowo – „Nadzieja” wplecione zostało w roślinne motywy, jest Justyna Stoszek – malarka i rzeźbiarka, która od lat tworzy prace inspirowane naturą, a swoje działania skupia na szeroko rozumianej edukacji ekologicznej, relacji człowieka z naturą i ochronie środowiska.
– To nie jest łatwy czas dla nas i dla świata. Otacza nas strach i niepewność. Wszyscy potrzebujemy na pewno jednego – nadziei, że ten niepokój się skończy, że będzie lepiej – mówi Justyna Stoszek. – Chciałabym, żeby moja praca nie była znakiem ostrzegawczym, ich teraz nie brakuje. Chciałabym, żeby słowo „nadzieja” dawało otuchy, rozjaśniało myśli przechodniów i przenosiło do innego świata – dodaje.
Prace Justyny Stoszek znane są już w przestrzeni miejskiej. W poprzednich latach inspirowane naturą dzieła można było podziwiać na nośnikach Dynamic Backlight. Dzięki światłu backlightów zostały ożywione w dużym formacie, a ekspozycja roślinnych plakatów w wiatach przystankowych AMS cieszyła oczy przechodniów podczas miejskich podróży.
– Mamy wiele sygnałów, że nasza roślinna galeria, której autorką jest Justyna Stoszek, spotyka się z entuzjastycznym przyjęciem – mówi Grażyna Gołębiowska, Dyrektor Marketingu AMS. – Cieszymy się, że jej kolejną odsłoną jest tak wymowny i tak potrzebny, niosący pocieszenie plakat. Plakat, który w symboliczny sposób pokazuje, że gdzieś z mroków wyłania się nadzieja, która dodaje człowiekowi otuchy. To zarazem także przedświąteczny przekaz dla wszystkich ludzi – od Justyny i od nas – dodaje.
Kampanię „Nadzieja” od 16 listopada można oglądać na nośnikach AMS – zarówno tradycyjnych, jak i cyfrowych.