Blog / #NieStrzelamPomagam - kampania edukacyjna AMS

 

Motywem przewodnim naszych działań w tym roku były trendy digital i eko.

Udało nam się zrealizować wiele wspaniałych i ważnych inicjatyw. I akcentem eko kończymy 2020 rok.

W ciszy nadzieja #NieStrzelamPomagam – to nasza kolejna kampania edukacyjna wpisująca się w projekt Eko Inicjatywa AMS. Hasztagi #NieStrzelamPomagam i #CichySylwester najlepiej przekazują jej ideę. Właściciele zwierząt doskonale wiedzą, o czym piszemy i jak ważna jest ta akcja 🐕‍🦺🦮🐱

 

Na plakacie autorstwa artystki Justyny Stoszek, zwierzęta patrzą w niebo z „nadzieją”, że tym razem świąteczny czas będziemy spędzać bez rac, petard, flar i innych materiałów wybuchowych, które tak przerażają żywe istoty.

Sylwester od zawsze kojarzy mi się z panicznym lękiem moich zwierząt i moim własnym lękiem o ich życie i zdrowiemówi Justyny Stoszek.  – Pierwszy dzień każdego nowego roku, pierwszy poranny spacer, martwe ptaki na ścieżce. To obraz koszmaru jaki przeżywają dzikie zwierzęta. Dla ludzi to chwila pijanej zabawy. Dla zwierząt skrajne przerażenie. Starsze psy umierają na serce, ptaki rozbijają się o budynki, dzikie zwierzęta uciekające w panice wpadają pod koła samochodów. Nie potrafię sobie wyobrazić tego, co dzieje się w schroniskach i ogrodach zoologicznych.

Moja psina jest już wiekowa, mieszkamy blisko dużych lasów i rezerwatów. W tym roku boję się o nią jeszcze bardziej. Mam też świadomość jak dużo dzikich zwierząt żyje blisko mnie. Dlatego postanowiłam, że pójdę do sąsiadów z prośbą, by w tym roku nie strzelali w Sylwestra…dodaje Justyna.

Świetlny spektakl prezentowany na Dynamic Backlight AMS zachęca wszystkich, aby w świąteczno-sylwestrowym okresie kierować się empatią w stosunku do zwierząt i zrezygnować z głośnych wystrzałów.

 

W kampanii wykorzystano Dynamic Backlight – nośnik, który za pomocą światła potrafi sprawić, że statyczna kreacja zaczyna się poruszać, tworząc outdoorowy GIF.

W akcję AMS włączyły się marka Butcher’s i dom mediowy MDM, które – zgodnie z duchem akcji #NieStrzelamPomagam – przekażą karmę podopiecznym schronisk.

– Warto zwrócić uwagę na naszych braci mniejszych, którzy źle znoszą hałas, szczególnie tak gwałtowny, jak w Sylwestra – mówi Pat Romanek, członek zarządu Butcher’s Pet Care – Nie mogliśmy przejść obojętnie obok takiej inicjatywy. W markę Butcher’s wpisane jest dbanie o zwierzęta domowe na każdym poziomie. Pamiętajmy, że powinniśmy zapewnić zwierzakom – oprócz zaspokojenia potrzeb czysto fizycznych, jak dostęp do pełnowartościowego jedzenia, także odpowiedni poziom bezpieczeństwa i zadbać o ich kondycję psychiczną. Zacznijmy od najprostszej rzeczy – nieużywania fajerwerków w Sylwestra – dodaje Pat Romanek.

Kampanię #NieStrzelamPomagam od 18 grudnia br. można oglądać na Dynamic Backlight AMS w Warszawie.