Blog / Moc synergii – jak 4F przyciąga klientów dzięki DOOH i retargetingowi

Kampania 4F pokazuje skuteczność połączenia DOOH i retargetingu.

Kampania 4F to świetny przykład na to, jak moc synergii – połączenie reklamy DOOH z retargetingiem cyfrowym, skutecznie przyciąga klientów. Całość opiera się na prostym, i jednocześnie skutecznym pomyśle: odbiorca widzi reklamę w przestrzeni miejskiej, następnie dzięki retargetingowi, dostaje dopasowaną reklamę na swoim telefonie. Dwustopniowy kontakt zwiększa zaangażowanie i w zależności od celu kampanii, zachęca do konkretnych działań.

 

Jak działa retargeting cyfrowy w kampaniach OOH?

Podejście łączące różne kanały komunikacji, nie kończy się na jednym kontakcie z odbiorcą. Sekwencyjne komunikaty, reklama OOH oraz mobilna, sprawiają, że przekaz jest bardziej utrwalony oraz angażujący. Za rozwiązaniem stoją zaawansowane narzędzia analityczne, które sprawiają, że przekazy reklamowe można łatwo kierować do właściwych osób. A pozyskane dane stanowią cenne źródło informacji podczas przyszłych kampanii.

Dodatkowo, model działa nie tylko lokalnie. Dzięki globalnym standardom i zasięgowi obejmującemu ponad 3 miliardy konsumentów, retargeting OOH może wspierać kampanie również na rynkach międzynarodowych.

AMS integruje kolejne cyfrowe ekrany z platformą Broadsign

Skuteczność w liczbach, czyli kampania 4F

Skuteczność zimowej kampanii marki 4F promującej odzież narciarską i snowboardową to świetny przykład na to, że połączenie reklamy OOH z działaniami digitalowymi naprawdę działa. Kampanię zrealizował AMS. Wykorzystano ekrany Digital Citylight i Digital Indoor w galeriach handlowych w 72 miastach w całej Polsce.

Głównym celem było skierowanie klientów do sklepów stacjonarnych 4F, zwiększenie ruchu w 245 salonach oraz poznanie, kto najlepiej reaguje na kampanię. Zintegrowane działania w przestrzeni miejskiej oraz internecie przełożyły się na konkretne wyniki. Ponad 17 tysięcy osób odwiedziło stronę 4F po kontakcie z reklamą mobilną, a kampania dotarła do ponad 2,7 mln odbiorców w lokalizacjach z salonami marki.

Wnioski z kampanii pokazują, że połączenie DOOH i retargetingu cyfrowego realnie zwiększa skuteczność działań i przekłada się na większy ruch w sklepach. Zintegrowanie tradycyjnych formatów reklamowych z digitalem przynosi lepsze efekty niż działania oparte wyłącznie na OOH. Odbiorcy chętniej wchodzą w interakcję z marką a zaawansowana analityka pozwala kierować przekaz do konkretnej grupy. Wygenerowano ponad 3 miliony kontaktów, natomiast działania retargetingowe pozwoliły dotrzeć do dodatkowych 2,8 miliona osób. Za sprawą analizy, dobrana grupa docelowa i trafne targetowanie przełożyło się na średni wynik CTR (click-through rate) na poziomie 3,2%.

Zasięg kampanii OOH 4F

Reklama DOOH z potencjałem globalnym

Strategia mediowa miała na celu maksymalne wykorzystanie potencjału kampanii. Kluczowe było ponowne angażowanie odbiorców za pomocą reklam display w aplikacjach mobilnych. Celem było skierowanie klientów na stronę 4F i przełożenie kontaktu z reklamą na wizyty w sklepach. AMS dobrał nośniki OOH, koncentrując się na lokalizacjach, w których znajdują się salony marki aby jak najlepiej wykorzystać potencjał kampanii.

Aż 7,9% osób, które zobaczyły reklamę retargetowaną, zaangażowało się w interakcję z marką, a liczba wizyt w sklepach wzrosła o 52%. To przełożyło się na ponad 195 tysięcy odwiedzin w sklepach 4F. Synergia działań offline i online znacznie zwiększyła skuteczność kampanii. W przypadku odbiorców, którzy zetknęli się zarówno z reklamą OOH, jak i mobilną, wzrost odwiedzalności wyniósł aż 104,8%. Dodatkowo, reklama w kanałach Digital OOH już sama w sobie była skuteczna, jednak dodanie retargetingu podniosło wzrost odwiedzin z 52% do 105%.

Co ciekawe, ten model ma też spory potencjał globalny. Dzięki ustandaryzowanym rozwiązaniom i możliwości dotarcia do miliardów konsumentów na świecie, retargeting OOH ma duży potencjał również w skali globalnej. To duże ułatwienie dla marek działających w różnych krajach, ponieważ spójność i porównywalność działań to dziś klucz do skutecznej komunikacji globalnej.

 

Kampania 4F to kolejny przykład innowacyjnego podejścia do komunikacji OOH, które AMS konsekwentnie rozwija. W efekcie współpracy z RetargetingOOH.com wdrożono skuteczne rozwiązanie, łączące reklamę outdoorową z retargetingiem cyfrowym.

Więcej o kampanii i retargetingu na stronie AMS | ams.com.pl