Blog / DOOH i mobile – to działa! Większa skuteczność kampanii reklamowej

Większa skuteczność kampanii reklamowej dzięki połączeniu siły retargetingu i reklamy Digital OOH od AMS

Coraz trudniej dotrzeć z przekazem reklamowym do konsumentów. Szacuje się, że każdy z nich styka się przeciętnie z sześcioma tysiącami komunikatów dziennie. Są to zarówno reklamy outdoorowe, ogłoszenia, reklamy telewizyjne, radiowe, reklamy w internecie zarówno na PC, jak i na telefonach.

 

retargeting od AMS Digital

Retargeting od AMS Digital

Jak zatem skutecznie przebić się przez ten szum informacyjny i sprawić, że odbiorcy zapamiętają akurat nas? Dobrym pomysłem jest wielokrotna komunikacja do konsumenta w miejscu i w czasie, gdy będzie on zainteresowany tym, co mamy mu do przekazania. Ale jak to zrobić? Odpowiedź jest bardzo prosta!

 

Połącz siłę retargetingu z reklamą DOOH

Otrzymaj komunikację reklamową w odpowiednim czasie, miejscu i z właściwą częstotliwością dotarcia. To po prostu musi przynieść dobre efekty. Jak to działa? Użyj geofencingu (kierowania reklamy do odbiorców w zawężeniu do określonego geograficznego obszaru) wraz z retargetowaniem (ponownym kierowaniem reklamy do odbiorców, którzy wcześniej zetknęli się z komunikatem reklamowym). Jest to możliwe dzięki temu, że możemy połączyć kampanię na naszych nośnikach DOOH z kampanią kierowaną na smartfony odbiorców.

 

Co to jest geofencing?

Geofencing to nic innego, jak kierowanie reklamy do odbiorców, którzy znajdują się w określonym obszarze geograficznym. Obszar definiujemy poprzez postawienie wirtualnej granicy, albo płotu (ang. geofencing) wokół wybranego punktu na mapie. Tym punktem na mapie może być lokalizacja naszego nośnika reklamowego DOOH. Wykorzystując informację o lokalizacji użytkownika, opartej na systemie GPS w telefonie użytkownika, mamy możliwość utworzenia grupy osób, które odwiedziły wybraną przez nas lokalizację. Technologia działa równie dobrze na urządzeniach z systemem Android, jak i iOS.

 

Co to jest retargeting?

Retargeting to ponowne dotarcie z reklamą do użytkownika, który już wcześniej miał kontakt z komunikacją reklamodawcy. Na ogromną skalę model ten wykorzystywany jest w reklamie internetowej. Reklamodawcy identyfikują użytkowników, którzy mogą być zainteresowani ich ofertą, bądź odwiedzili ich stronę internetową, a następnie bazując na posiadanych danych wyświetlają im reklamy produktów jak najlepiej dopasowanych do oczekiwań odbiorców.

 

Jak w praktyce łączymy geofencing i retargeting?

Nasze działanie oparte jest na fizycznej lokalizacji nośnika, na którym wyświetla się reklama. Osoba, która odwiedziła klub fitness czy też galerię handlową, w której miała kontakt z naszą reklamą automatycznie trafia do grupy osób, którym będziemy wyświetlać reklamę na jego smartfonie. Dzieje się to w sposób zautomatyzowany.

 

Dzięki temu mechanizmowi docieramy do użytkownika na dwa sposoby. Pierwszym jest zbudowanie świadomości dotyczącej komunikatu reklamowego, zainteresowanie go przekazem w przestrzeni publicznej, a następnie utrwalenie przekazu na urządzeniu osobistym jakim jest smartfon.

 

Geofencing i retargeting kluczem do sukcesu

Retargeting jest jednym z najczęściej wykorzystywanych mechanizmów w reklamie online. Zapewne każdy zauważył reklamy produktów, które wcześniej oglądał w sklepie internetowym. Jest to jedna z najskuteczniejszych obecnie strategii reklamowych. Działa bowiem na dwa sposoby – poprzez dużą częstotliwość kontaktów buduje świadomość marki, z drugiej strony jest kampanią personalizowaną i efektywnościową, której zadaniem jest skierowanie użytkownika na konkretną stronę internetową.

 

Przewagą rozwiązania AMS jest synergia mediów. Łączymy różne nośniki, które pełnią odmienne funkcje. W pierwszym etapie przygotowujemy kampanię zasięgową w przestrzeni publicznej. Następnie docieramy z komunikatem, do wyselekcjonowanych osób w sposób indywidualny.

 

Pomyśl, jakie wspaniałe efekty może Twojej firmie przynieść włączenie takiego działania do mixu narzędzi marketingowych, których używasz. Spróbuj, a nie pożałujesz. Naszą ofertę znajdziesz tutaj 

 

Autor: Radek Gołąb