Blog / DOOH Future Is Now!

DOOH Future Is Now!

Podsumowanie trzeciej edycji #DataDrivenDOOH

19 listopada w warszawskim Centralnym Domu Technologii odbyła się konferencja #DataDrivenDOOH pod hasłem „DOOH Future Is Now?”. Eksperci z branży reklamy, marketingu i technologii omówili aktualne trendy i wyzwania w obszarze Digital Out-of-Home, m.in. omnichannel, programmatic i jednoźródłowe cross-mediowe badanie zasięgów.

Konferencja Data Driven DOOHTrzecia edycja konferencji #DataDrivenDOOH

Tegoroczna konferencja „DOOH FUTURE IS NOW?” to:

  • ponad 1300 zarejestrowanych uczestników
  • 240 minut solidnej wiedzy na temat przyszłości reklamy OOH
  • 13 panelistów i prelegentów z Polski i ze świata
  • 9 merytorycznych prelekcji i dyskusji

Prezes zarządu AMS Marek Kuzaka, otwierając wydarzenie, podkreślił rosnące znaczenie danych w planowaniu i realizacji kampanii reklamowych. Jak zauważył „Efektywność to klucz, a dane są jej fundamentem”. Zwrócił również uwagę, że DOOH łączy najlepsze cechy komunikacji online i tradycyjnego outdooru.

Trzecia edycja konferencji #DataDrivenDOOH

Prezes zarządu AMS Marek Kuzaka rozpoczyna #DataDrivenDOOH

Nasz gość specjalny – Artur Kurasiński, przedsiębiorca, autor i krytyk zjawisk cyfrowych, poruszył temat rewolucji DOOH w kontekście AI. „Sztuczna inteligencja to dziś predykcja, statystyka. To rozwiązania, które sprawnie operują na zbiorach danych, które ludzie im dostarczają. W OOH wciąż rosnąć będzie rola digitalu, a swoją siłę odnajdzie on w omnichannelingu, czyli sprawnym łączeniu DOOH z innymi kanałami komunikacji” – wyjaśnił.

Artur Kurasiński w trakcie prelekcji na temat AI

Przemysław Dwojak, senior client business partner w GfK razem z Ryszardem Kamińskim, dyrektorem komunikacji i PR Polskiej Rady Centrów Handlowych przeanalizowali dane dotyczące zwiastowanej przez media „śmierci centrów handlowych”. Udowodnili, że centra handlowe wciąż mają się dobrze. Jak zauważył Dwojak „internetowy handel wciąż nie może przekroczyć progu 9 proc. wartości handlu ogółem. Tymczasem udział centrów handlowych w tym torcie nadal wynosi 40 proc.”.

Przemysław Dwojak i Ryszard Kamiński przedstawili „Omnichannel w praktyce”

Wystąpienie Elwiry Bernatowicz – Junior Research Specialist w dentsu, potwierdziło dane przytoczone przez poprzedników. Badanie konsumpcji mediów, które zaprezentowała pokazało, że 42 proc. Polaków wciąż lubi robić zakupy stacjonarnie.

Elwira Bernatowicz w trakcie wystąpienia na temat centrów handlowych

Jarosław Pawlak, product owner w Gemius wraz z Waldemarem Krukiem, head of business intelligence w AMS poruszyli temat najważniejszych wyzwań dla branży, czyli m.in. zwiększenia udziału OOH w rynku mediowym i poszerzenia badań widowni o nowe obszary. Kluczowym zagadnieniem był także rzetelny pomiar skuteczności DOOH i włączenie outdooru do Mediapanelu – jedynego pasywnego badania jednoźródłowego w Europie Środkowej. Pawlak przedstawił zasady tworzenia badania i wskazał możliwości dla OOH w skutecznym docieraniu do grup, które nie korzystają z telewizji ani mediów społecznościowych.

Nowe wyzwania związane z rozwojem pomiaru oglądalności OOH przedstawili Waldemar Kruk i Jarosław Pawlak

Temat efektywności badania outdooru w ramach Mediapanelu zdominował również dyskusję panelową poprowadzoną przez Łukasza Ciocha z LCMedia.pl. O tym, jak nowe dane z tego crossmediowego badania mogą wpłynąć na rozwój rynku, usprawnić działania reklamowe i zwiększyć efektywność kampanii, rozmawiali przedstawiciele AMS, dentsu, Gemius, Jet Line i Warexpo.

Panel dyskusyjny „Szanse i wyzwania rynku reklamy OOH”

Zabicie cookiesów jest szansą na zbliżenie się światów online i offline poprzez ujednolicenie komunikacji pomiędzy nim” – zauważył Stach Grabowski, VP brand strategy w Adlook, zachęcając jednocześnie, aby third-party cookies odłożyć na półkę.

Stach Grabowski zachęcał, aby third-party cookies odłożyć na półkę

Kolejnym tematem był programmatic DOOH, który przedstawił Arthur de Groot z Broadsign. Opowiedział m.in. o tym, w jaki sposób można łatwo, ale przede wszystkim z ogromnymi korzyściami dla operatorów i reklamodawców, zaplanować i zrealizować kampanie z użyciem rozwiązań pDOOH, zwiększając ich efektywność i optymalizując koszty.

Arthur de Groot „Programmatic DOOH: globalne, europejskie i polskie perspektywy”

Piotr Zagórski, CEO Retargeting.com rozwinął temat retargetingu OOH i jego potencjału wzmacniającego kampanie outdoorowe, dzięki nowoczesnemu i efektywnemu połączeniu komunikacji offline z online.

Piotr Zagórski opowiedział o retargetingu

Konferencję zakończyła długo oczekiwana prelekcja drugiego gościa specjalnego – Dino Burbidge, innovation director w Dinova LTD. W barwny sposób przedstawił on trendy i najbliższą przyszłość branży reklamy OOH. Zaprezentował także szereg innowacji i trendów technologicznych, które – choć do niedawna mogły wydawać się jedynie czystą fantastyka – dziś mogą całkowicie zrewolucjonizować rynek DOOH.

Dino Burbidge „Reklama OOH: obecny stan, nadchodzące trendy i cudowna przyszłość”

Zachęcamy do przeczytania relacji zamieszczonych na stronie konferencji Datadrivendooh.pl I już dziś zapraszamy na kolejną odsłonę wydarzenia – SAVE THE DATE 18.11.2025!